Brandul de țară al României valorează 222 de miliarde de dolari, în creștere cu 27% comparativ cu 2017
Numărul 40, 16-22 oct. 2018 » Lumea în care trăim
România se situează pe locul 45 într-un clasament al primelor 100 de țări ca valoare a brandului de țară, în creștere față de locul 49 pe care se situa în 2017, în condițiile în care valoarea brandului de țară al României a crescut cu 27%, până la 222 de miliarde de dolari, arată un studiu publicat de compania americană de consultanță Brand Finance, citat de Agerpres.
Țara noastră este devansată în acest clasament de state precum Iran, Columbia, Vietnam sau Bangladesh, dar se situează în fața unor țări precum Ungaria – locul 54, Slovacia – locul 55, Grecia – locul 59 și Bulgaria – locul 70.
La nivel global, Brand Finance susține că SUA beneficiază de cel mai valoros brand de țară, 25.900 miliarde de dolari, în creștere cu 23% în ritm anual, urmat de brandul de țară al Chinei (12.800 miliarde de dolari) și cel al Germaniei (5.100 miliarde de dolari). Pe ultimele locuri se situează Libia, Honduras și Insula Mauritius.
Studiul Brand Finance Nation Brands se bazează pe datele colectate de la Fondul Monetar Internațional, Forumul Economic Mondial și fDI Intelligence. Studiul calculează valoarea brandului unei țări pe baza mai multor criterii grupate sub trei piloni: bunuri și servicii, turism, investiții și societate, acestea fiind apoi corelate cu produsul intern brut al țării respective.
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național