MyWIZ - Business în cloud
Documente pentru obținerea indemnizației pe perioada stării de urgență (Ordine emise de Ministerul Muncii și Protecției Sociale pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 30/2020)

Documente pentru obținerea indemnizației pe perioada stării de urgență (Ordine emise de Ministerul Muncii și Protecției Sociale pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 30/2020)

Numărul 11-12, 24 mar. - 6 apr. 2020  »  Curier legislativ

CECCAR
Conf. univ. dr. Adriana Florina Popa
Conf. univ. dr. Mirela Păunescu, expert contabil
Academia de Studii Economice, București
Conf. univ. dr. Radu Ciobanu

Începând de miercuri, 1 aprilie 2020, persoanele care urmează să beneficieze de sprijinul oferit de Guvern, sub forma șomajului tehnic, respectiv a indemnizației pe perioada stării de urgență, pot depune cererile și declarațiile pe propria răspundere în vederea obținerii ajutorului. 

În acest sens, printr-o serie de ordine emise de Ministerul Muncii și Protecției Sociale apărute în Monitorul Oficial nr. 269 din 31 martie 2020, Partea I, (Ordinul nr. 740/2020, Ordinul nr. 741/2020, Ordinul nr. 742/493/2020 și Ordinul nr. 743/2802/2020) au fost aprobate modelul cererii, al declarației pe propria răspundere și al listei persoanelor care urmează să beneficieze de plata indemnizației, conform Ordonanței de urgență a Guvernului (OUG) nr. 30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificările și completările aduse prin OUG nr. 32/2020.

În funcție de situație, ordinele oferă și lista completă a documentelor ce trebuie completate de persoanele implicate. O sinteză a acestor ordine și a documentelor cerute în funcție de categoria de persoane vizate este prezentată în continuare.

Persoane ce pot beneficia de plata indemnizației OUG 30/2020 Documente cerute pentru solicitarea indemnizației Ordin emis 
Angajatorii Art. XII, alin. (1) ➜ modelul cererii completată de administrator sau de reprezentantul legal al angajatorului;
➜ declarația pe propria răspundere privind reducerea sau întreruperea temporară a activității total sau parțial ca urmare a efectelor epidemiei de coronavirus SARS-CoV-2, pe perioada stării de urgență decretate;
➜ lista persoanelor care urmează să beneficieze de plata indemnizației.
Ordinul nr. 741/2020
Angajatorii vor transmite online către Agențiile Județene de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM) din județul în care are sediul social. Fiecare AJOFM are o adresă de e-mail dedicată pentru preluarea documentelor.
Alți profesioniști care exploatează o întreprindere (persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi de familie, profesii liberale).

Persoanele care au încheiate convenții individuale de muncă în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației.
Art. XV. (1)  ➜ modelul cererii, în care se vor înscrie: calitatea solicitantului, conform prevederilor Codului civil, numărul și data autorizației de funcționare sau tip, numărul și data documentului care atestă profesia sau a documentului/contractului în baza căruia își desfășoară activitatea;
➜ declarația pe propria răspundere pentru solicitarea indemnizației prevăzute.
Ordinul nr. 740/2020
Participanții la activitatea sportivă cărora le-a fost suspendată activitatea, prevăzuți la art. 671 alin. (1) lit. a) -c) din Legea educației fizice și sportului nr. 69/2000, respectiv:
  • sportivi;
  • antrenori;
  • medici, asistenți medicali, maseuri, kinetoterapeuți, cercetători.
Art. XV alin. (2) ➜ modelul cererii;
➜ declarația pe propria răspundere;
➜ lista persoanelor care urmează să beneficieze de indemnizații.
Ordinul nr. 742/493/2020
Persoanele fizice care obțin venituri exclusiv din drepturile de autor și drepturile conexe, care întrerup activitatea ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada stării de urgență. Art. XV. (4) ➜ copie a actului de identitate;
➜ copie după un contract de drepturi de autor și drepturi conexe din ultimele 3 luni, anterior declanșării stării de urgență;
➜ copie după extrasul de cont
➜ declarația pe propria răspundere.
Ordinul nr. 743/2802/2020
Pentru ultimele trei categorii de persoane, documentele se pot transmite către Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.