Cum să compensați pierderile salariale după noile schimbări fiscale cu tichele de masă Edenred
Documente pentru obținerea indemnizației pe perioada stării de urgență (Ordine emise de Ministerul Muncii și Protecției Sociale pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 30/2020)

Documente pentru obținerea indemnizației pe perioada stării de urgență (Ordine emise de Ministerul Muncii și Protecției Sociale pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 30/2020)

Numărul 11-12, 24 mar. - 6 apr. 2020  »  Curier legislativ

CECCAR
Conf. univ. dr. Adriana Florina Popa
Conf. univ. dr. Mirela Păunescu, expert contabil
Academia de Studii Economice, București
Conf. univ. dr. Radu Ciobanu

Începând de miercuri, 1 aprilie 2020, persoanele care urmează să beneficieze de sprijinul oferit de Guvern, sub forma șomajului tehnic, respectiv a indemnizației pe perioada stării de urgență, pot depune cererile și declarațiile pe propria răspundere în vederea obținerii ajutorului. 

În acest sens, printr-o serie de ordine emise de Ministerul Muncii și Protecției Sociale apărute în Monitorul Oficial nr. 269 din 31 martie 2020, Partea I, (Ordinul nr. 740/2020, Ordinul nr. 741/2020, Ordinul nr. 742/493/2020 și Ordinul nr. 743/2802/2020) au fost aprobate modelul cererii, al declarației pe propria răspundere și al listei persoanelor care urmează să beneficieze de plata indemnizației, conform Ordonanței de urgență a Guvernului (OUG) nr. 30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificările și completările aduse prin OUG nr. 32/2020.

În funcție de situație, ordinele oferă și lista completă a documentelor ce trebuie completate de persoanele implicate. O sinteză a acestor ordine și a documentelor cerute în funcție de categoria de persoane vizate este prezentată în continuare.

Persoane ce pot beneficia de plata indemnizației OUG 30/2020 Documente cerute pentru solicitarea indemnizației Ordin emis 
Angajatorii Art. XII, alin. (1) ➜ modelul cererii completată de administrator sau de reprezentantul legal al angajatorului;
➜ declarația pe propria răspundere privind reducerea sau întreruperea temporară a activității total sau parțial ca urmare a efectelor epidemiei de coronavirus SARS-CoV-2, pe perioada stării de urgență decretate;
➜ lista persoanelor care urmează să beneficieze de plata indemnizației.
Ordinul nr. 741/2020
Angajatorii vor transmite online către Agențiile Județene de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM) din județul în care are sediul social. Fiecare AJOFM are o adresă de e-mail dedicată pentru preluarea documentelor.
Alți profesioniști care exploatează o întreprindere (persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi de familie, profesii liberale).

Persoanele care au încheiate convenții individuale de muncă în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației.
Art. XV. (1)  ➜ modelul cererii, în care se vor înscrie: calitatea solicitantului, conform prevederilor Codului civil, numărul și data autorizației de funcționare sau tip, numărul și data documentului care atestă profesia sau a documentului/contractului în baza căruia își desfășoară activitatea;
➜ declarația pe propria răspundere pentru solicitarea indemnizației prevăzute.
Ordinul nr. 740/2020
Participanții la activitatea sportivă cărora le-a fost suspendată activitatea, prevăzuți la art. 671 alin. (1) lit. a) -c) din Legea educației fizice și sportului nr. 69/2000, respectiv:
  • sportivi;
  • antrenori;
  • medici, asistenți medicali, maseuri, kinetoterapeuți, cercetători.
Art. XV alin. (2) ➜ modelul cererii;
➜ declarația pe propria răspundere;
➜ lista persoanelor care urmează să beneficieze de indemnizații.
Ordinul nr. 742/493/2020
Persoanele fizice care obțin venituri exclusiv din drepturile de autor și drepturile conexe, care întrerup activitatea ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada stării de urgență. Art. XV. (4) ➜ copie a actului de identitate;
➜ copie după un contract de drepturi de autor și drepturi conexe din ultimele 3 luni, anterior declanșării stării de urgență;
➜ copie după extrasul de cont
➜ declarația pe propria răspundere.
Ordinul nr. 743/2802/2020
Pentru ultimele trei categorii de persoane, documentele se pot transmite către Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.