Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
MFP: Proiect de ordin privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și a procedurii de comunicare a acestora

MFP: Proiect de ordin privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și a procedurii de comunicare a acestora

Numărul 15-16, 25 aprilie - 8 mai 2017  »  Curier legislativ

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a publicat un proiect de ordin care prezintă comunicarea în procedura de instituire electronică a popririi asupra conturilor bancare. Proiectul stabilește că Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va transmite către bănci actele de executare în format PDF, cu XML anexat.

În referatul de aprobare elaborat de MFP se precizează că demersul de elaborare a proiectului de act normativ a avut la bază necesitatea comunicării rapide și eficiente cu instituțiile de credit, în ceea ce privește comunicarea actelor de executare prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță, impunându-se, implicit, crearea cadrului legal pentru implementarea acestui obiectiv.

Potrivit art. 47 alin. (8) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, „în cazul actelor administrative fiscale emise de către organul fiscal central, mijloacele electronice de transmitere la distanță, procedura de comunicare a actelor administrative fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanță, precum și condițiile în care aceasta se realizează se aprobă prin ordin al ministrului Finanțelor Publice, cu avizul ministrului pentru Societatea Informațională”.

Astfel, prin acest proiect de ordin a fost stabilită platforma informatică prin care se va realiza comunicarea către instituțiile de credit a actelor de executare emise de organele fiscale centrale, respectiv sistemul informatic pus la dispoziție acestora de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), în spațiul privat de pe portalul ANAF, un sistem informatic prin care utilizatorii fac upload și download de documente. În prezent, prin acest sistem informatic se realizează furnizarea de informații de către instituțiile de credit, în baza prevederilor art. 61 din Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

De asemenea, a fost reglementată încheierea unui Protocol de colaborare între ANAF, Asociația Română a Băncilor și instituțiile de credit, prin care se urmărește definirea unui cadru de colaborare pentru stabilirea condițiilor privind implementarea sistemului automat, care să asigure, într-o primă etapă, comunicarea actelor de executare emise de organele fiscale centrale către instituțiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță, iar ulterior schimbul de informații între părți cu privire la actele de executare comunicate, precum și urmărirea sumelor ce fac obiectul popririlor bancare, în mod operativ, astfel încât, pe de o parte, ridicarea popririlor să se realizeze în timp real, iar, pe de altă parte, sumele existente în conturile bancare să fie indisponibilizate de către instituțiile de credit în limita sumei ce face obiectul popririi, în funcție de informațiile transmise de instituțiile de credit cu privire la sumele existente în conturile bancare.

De asemenea, se mai precizează în referat, prin proiectul de ordin a fost reglementat ca data comunicării către instituțiile de credit a actelor de executare prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță să fie prima zi bancară următoare zilei încărcării actului de executare în sistemul informatic pus la dispoziție de ANAF, iar ora comunicării să fie ora de începere a zilei bancare. Aceste informații se vor stabili, pentru fiecare instituție de credit, prin protocolul de colaborare mai sus menționat. Totodată, avându-se în vedere prevederile art. 47 alin. (4) din Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, s-a stabilit că actele de executare emise în formă electronică de organul fiscal central se vor semna cu semnătura electronică extinsă a MFP, bazată pe un certificat calificat.

Proiectul de ordin al ministrului Finanțelor Publice privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și a procedurii de comunicare a acestora este publicat pe site-ul mfinante.gov.ro, în secțiunea Transparență decizională.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.