Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
Populația după domiciliu: 22,202 milioane de persoane, la 1 iulie 2017

Populația după domiciliu: 22,202 milioane de persoane, la 1 iulie 2017

Numărul 41, 31 oct. - 6 nov. 2017  »  Breviar statistic

La 1 iulie 2017, populația după domiciliu (numărul persoanelor cu cetățenie română și domiciliul pe teritoriul României, delimitat după criterii administrativ-teritoriale – n. red.) a fost de 22,202 milioane de persoane, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS). Populația urbană și cea de sex feminin sunt majoritare (56,4%, respectiv 51,2%).

Fenomenul de îmbătrânire demografică s-a accentuat, populația vârstnică de 65 de ani și peste depășind cu peste 301.000 de persoane populația tânără de 0-14 ani (3,576 milioane față de 3,275 milioane de persoane).

La 1 iulie 2017, populația după domiciliu din mediul urban a fost de 12,511 milioane de persoane, în scădere ușoară față de 1 iulie 2016 (0,02%). Populația feminină la 1 iulie 2017 a fost de 11,363 milioane de persoane, în scădere cu 0,1% față de aceeași dată a anului precedent. Procesul de îmbătrânire demografică s‐a accentuat, comparativ cu 1 iulie 2016, remarcându‐se o creștere ușoară a ponderii persoanelor tinere (0‐14 ani) și, în același timp, o creștere mult mai evidentă (de 0,3 puncte procentuale) a ponderii populației vârstnice (de 65 de ani și peste).

Vârsta medie a populației a fost de 41,2 ani, cu 0,1 ani mai mare decât la 1 iulie 2016. Vârsta mediană a fost de 41 de ani, în creștere cu 0,4 ani față de 1 iulie 2016 (vârsta medie a populației reprezintă media vârstelor unei populații, iar vârsta mediană este un indicator ce împarte populația unei țări în două părți egale, vârsta mediană fiind acea valoare de mijloc – n. red.).

Potrivit INS, la 1 iulie 2017, cea mai mare pondere în totalul populației o deținea grupa de vârstă 45‐49 de ani (9,1%). În rândul persoanelor de sex masculin, ponderea acestei grupe de vârstă a fost de 9,4%, iar la cele de sex feminin, de 8,8%. Ponderea grupei de 0‐4 ani a fost de 4,6%, mai mică decât cea a grupei de 5‐9 ani (5,1%) și a celei de 10‐14 ani (5,1%).




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.