MyWIZ, secretul contabililor de succes
Proiect: Modificări legislative privind cazierul fiscal

Proiect: Modificări legislative privind cazierul fiscal

Numărul 42, 7-13 nov. 2017  »  Curier legislativ

Persoanele care solicită eliberarea certificatului de cazier fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanță nu vor mai avea obligația de a transmite documentele care atestă identitatea și calitatea acestora, potrivit unui proiect de act normativ lansat în consultare publică de Ministerul Finanțelor Publice (MFP). 

Astfel, potrivit proiectului legislativ de modificare și completare a OG nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, publicat pe site-ul ministerului, aceste persoane vor trimite electronic doar cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal având în vedere că la înregistrarea ca utilizator în serviciul Spațiul privat virtual (SPV) sunt solicitate informații care atestă identitatea și calitatea de reprezentant/împuternicit al persoanei reprezentate, după cum se explică în expunerea de motive ce însoțește documentul. 

Amintim că Spațiul privat virtual este serviciul de distribuție electronică înregistrată care permite transmiterea de date între terți prin mijloace electronice și furnizează dovezi referitoare la manipularea datelor transmise, inclusiv dovezi privind trimiterea și primirea datelor, asigurând protejarea datelor transmise împotriva riscului de pierdere, furt, deteriorare sau orice modificare neautorizată. 

În consecință, persoana care utilizează SPV a transmis informațiile referitoare la identitatea și calitatea sa anterior datei solicitării privind eliberarea certificatului de cazier fiscal, cu ocazia înregistrării ca utilizator SPV, motiv pentru care nu se mai impune o nouă transmitere a acestora, potrivit expunerii de motive amintite. 

Prin această măsură se urmăresc „îmbunătățirea și modernizarea sistemului administrației fiscale prin ușurarea sarcinii de conformare fiscală, prin îmbunătățirea serviciilor prestate, inclusiv prin furnizarea unui număr mai mare de servicii prestate în mediul electronic. De asemenea, măsura vine și în sprijinul contribuabililor prin simplificarea procedurii de solicitare a certificatului de cazier fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanță, care conduce astfel la un sistem eficient și rapid de emitere și comunicare a certificatului”, se arată în document. 

Propunerile cuprinse în proiectul de lege pentru modificarea și completarea OG nr. 39/2015 privind cazierul fiscal vizează și reglementarea unor termene privind înscrierea/scoaterea informațiilor în cazierul fiscal pentru situații prevăzute în mod expres, precum și situațiile de declarare a inactivității prevăzute în Codul de procedură fiscală care pot genera înscrierea inactivității în cazierul fiscal al practicienilor în insolvență. 

Astfel, potrivit expunerii de motive, prin proiectul de act normativ se propune:

– exceptarea înscrierii în cazierul fiscal al practicienilor în insolvență a informațiilor privind inactivitatea fiscală declarată de organul fiscal anterior deschiderii procedurii insolvenței în formă simplificată, intrării în faliment sau pronunțării ori adoptării unei hotărâri de dizolvare a contribuabilului, pentru situațiile prevăzute de art. 92 alin. (1) lit. a)-c) și e)-g) din Codul de procedură fiscală, respectiv:
  • neîndeplinirea, pe parcursul unui semestru calendaristic, a niciunei obligații declarative prevăzute de lege;
  • sustragerea de la efectuarea controalelor de organul fiscal central prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
  • organul fiscal central constată că nu funcționează la domiciliul fiscal declarat;
  • durata de funcționare a societății este expirată;
  • societatea nu mai are organe statutare;
  • durata deținerii spațiului cu destinație de sediu social este expirată;

– majorarea de la 5 la 15 zile a termenului de îndeplinire a obligației organelor care au competență să constate faptele ce fac obiectul înscrierii în cazierul fiscal și să aplice sancțiuni, de a comunica actele prin care au fost sancționate aceste fapte și care au rămas definitive prin neexercitarea căii de atac prevăzute de lege;

– în situația înscrierii inactivității fiscale ulterior radierii persoanei juridice sau a entității fără personalitate juridică în cazierul fiscal al reprezentanților legali sau al reprezentanților desemnați, aceasta să fie scoasă din evidență la data împlinirii unui an de la data înscrierii;

– informațiile înscrise în cazierul fiscal al practicianului în insolvență până la data intrării în vigoare a noului act normativ, care privesc inactivitatea fiscală a contribuabilului aflat în procedura de insolvență în formă simplificată, a contribuabilului care a intrat în faliment sau a contribuabilului pentru care s-a pronunțat ori a fost adoptată o hotărâre de dizolvare, dar care vizează activitatea desfășurată de către contribuabil anterior desemnării în procedură a practicianului în insolvență, să fie scoase la cererea acestuia. 

Proiectul de lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal și expunerea de motive ce îl însoțește pot consultate pe site-ul MFP, secțiunea Transparență decizională.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.