2.285 de autoturisme ecologice cumpărate în România, în primele cinci luni; peste 1.800 de unități sunt hibrid
Telex » Știri 1 iulie 2019
Numărul autoturismelor „verzi” comercializate în România, în primele cinci luni ale anului, a ajuns la 2.285 de unități, în creștere cu 69% față de același interval din 2018, arată statistica Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultată de Agerpres. Conform datelor de specialitate, ponderea autoturismelor ecologice noi în totalul vânzărilor, la nivel național, s-a situat, în perioada de referință, la 3,4%, față de 2,3% cât se înregistra în intervalul ianuarie - mai 2018
Din totalul vânzărilor de mașini prietenoase cu mediul, înregistrat în primele cinci luni, 1.814 unități au fost autoturisme hibrid, în creștere cu 71% față de aceeași perioadă din anul anterior, 379 unități erau 100% electrice (+149,3%), iar 92 de unități făceau parte din categoria plug-in (-34,3%).
Statistica APIA relevă faptul că, în luna mai 2019, au fost comercializate 863 de autoturisme eco, în creștere cu 86,4% comparativ cu luna anterioară, când s-au vândut 463 de unități.
Potrivit datelor producătorilor și importatorilor de automobile, în topul celor mai comercializate autoturisme full electrice, în primele cinci luni ale anului, primul loc a fost ocupat de Nissan - cu 119 unități (față de 3 unități înregistrate în anul precedent), urmat de Renault - cu 81 de unități (+406,3%), Volkswagen (67, +86,1%), smart (59, +15,7%). În același timp, cele mai multe autoturisme hibrid vândute în România, în perioada analizată, au fost înregistrate de: Toyota - cu 1.611 unități, Lexus (82), Honda (32), Ford (30). De asemenea, în clasamentul vânzărilor de autoturisme plug-in conduce Mitsubishi - cu 30 de unități, urmată de Volvo (28), Land Rover (20).
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice