36,6% din companiile românești realizează cel puțin 1% din cifra lor de afaceri din vânzări online
Numărul 8, 1-7 mar. 2023 » Conectarea la era digitală
Pentru 19,7% dintre companiile din Uniunea Europeană cu cel puțin 10 angajați, vânzările online au fost responsabile pentru cel puțin 1% din cifra lor de afaceri totală anul trecut, cu 0,7 puncte procentuale (pp) mai mult decât în 2020, arată datele publicate de Eurostat, citate de Agerpres. În rândul statelor membre, Suedia este pe primul loc când vine vorba despre ponderea companiilor cu vânzări online, în condițiile în care 36,6% din companiile suedeze realizează cel puțin 1% din cifra lor de afaceri din vânzări online. Pe locurile următoare se situează Danemarca (35,6%) și Irlanda (35,2%). La polul opus, cele mai mici ponderi ale companiilor cu vânzări online se înregistrează în Luxemburg (8,6%) și România (10,5%). În 2021 comparativ cu 2020, cele mai importante creșteri ale companiilor cu vânzări online au fost înregistrate în Finlanda (4,2 pp, până la 27,7%), Spania (3,7 pp, până la 29,5%) și Malta (3,3 pp, până la 30%). O diminuare semnificativă a ponderii companiilor cu vânzări online a fost înregistrată în Danemarca (-2,7 pp până la 35,6) și în Grecia și Belgia (în ambele cazuri fiind vorba de un declin de 2,3 pp).
Datele Eurostat mai arată că, în 2021, 16,8% din companiile din UE au derulat vânzări electronice utilizând numai website-uri sau aplicații, 3,4% au utilizat numai vânzările de tip EDI (transferul electronic de date, n.r.) și alte 2,6% au utilizat ambele tipuri.
Vânzările web au fost modalitatea principală de derulare a vânzărilor electronice în toate statele membre ale UE în 2021. Procentul de companii care au primit comenzi electronice numai via website-uri sau aplicații a variat între 31,6% în Lituania și 8,1% în România.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice