48,7% din numărul total de întreprinderi active în 2019 au avut ca activitate principală Servicii de piață
Numărul 50-51, 22 dec. - 11 ian. » Breviar statistic
În 2019, numărul total de întreprinderi a crescut cu 2,9% comparativ cu anul anterior, potrivit datelor provizorii publicate de Institutului Național de Statistică (INS). La sfârșitul anului 2019, sectorul industrie însuma 58.920 întreprinderi, respectiv 10,5% din totalul întreprinderilor active din domeniul economic (industrie, construcții, comerț și servicii de piață).
Cea mai mare pondere a fost deținută de întreprinderile active din cadrul sectorului Servicii de piață, respectiv 48,7%.
În perioada analizată, numărul mediu de salariați a crescut cu 0,2% față de anul 2018.
Întreprinderile din serviciile de piață au deținut cea mai mare pondere în ceea ce privește numărul mediu de salariați (36,6%), urmate de cele din industrie (32,5%). Mărimea medie a unei întreprinderi din industrie a fost de circa 22,8 salariați, în timp ce în comerț a fost de circa 5,2 salariați.
În ceea ce privește cifra de afaceri, ponderea cea mai mare a fost deținută de întreprinderile cu activitate principală de comerț (40,0%), întreprinderile din construcții deținând doar 6,7% din totalul cifrei de afaceri.
Structura investițiilor brute în cadrul sectoarelor de activitate economică se prezintă astfel: servicii de piață – 37,5%, industrie – 33,6%, construcțiile – 15,3%, iar comerțul – 13,6%.
Valoarea adăugată brută la costul factorilor a fost obținută în 2019, în proporție de 35,2% în servicii de piață, 33,8% în industrie, 22,2% în comerț și 8,8% în construcții.
Rezultatul brut al exercițiului a înregistrat valori pozitive (profit) în toate cele patru sectoare de activitate economică.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice