Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
72,4% dintre gospodăriile din România au acces la reţeaua de internet acasă

72,4% dintre gospodăriile din România au acces la reţeaua de internet acasă

Numărul 48, 11-17 dec. 2018  »  Breviar statistic

Aproape trei sferturi dintre gospodăriile din România, respectiv 72,4% dintre ele, au, în 2018, acces la reţeaua de internet de acasă, în creştere cu 3,8 puncte procentuale faţă de anul anterior, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). 62,9% dintre acestea sunt localizate în mediul urban.

În profil teritorial, conectarea la internet a fost mai răspândită în cadrul gospodăriilor din regiunea Bucureşti-Ilfov (8 din 9 gospodării au acces la internet de acasă), urmată de regiunile Vest şi Nord-Vest. Cele mai mici ponderi sunt înregistrate de regiunile Nord-Est (65,1%) şi Sud-Est (65,2%).

Tipurile de conexiune folosite la accesarea internetului de acasă sunt, în proporţie de 82,1%, conexiunile broadband fixe (conexiunile de bandă largă fixe), urmate la mare distanţă de conexiunile broadband mobile (57,3%) şi de conexiunile narrowband (12,5%).

Din totalul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 ani, proporţia celor care au folosit vreodată internetul a fost de 78,8%, din care 89,7% în ultimele 3 luni. Dintre utilizatorii curenţi, 75,5% folosesc internetul cu frecvenţă zilnică sau aproape zilnică, în creştere cu 2,2 puncte procentuale faţă de anul anterior (75,5% faţă de 73,3%).

Pe regiuni de dezvoltare, ponderea persoanelor care au utilizat vreodată internetul a fost de 93,6% în regiunea Bucureşti-Ilfov care constituie cel mai ridicat procentaj din ţară, urmată de regiunile Vest (88,3%) şi Nord-Vest (83,9%). La polul opus se află regiunile Sud-Muntenia (71,0%) şi Sud-Est (69,9%).

Proporţia bărbaţilor care folosesc sau au folosit vreodată internetul este puţin mai mare decât cea a femeilor: 79,7% faţă de 77,9%, diferenţa fiind doar de 1,8 puncte procentuale, în scădere faţă de anul anterior când se înregistra o diferenţă de 2,7 puncte procentuale.

Ponderile persoanelor care utilizează internetul descresc odată cu înaintarea în vârstă. Astfel, ponderea celor din grupa de vârstă 16-34 ani a fost de 94,7%, în timp ce pentru grupa de vârstă de cuprinsă între 55 şi 74 ani a fost de doar 53,8%.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.