90% dintre retailerii europeni estimează că vânzările online de alimente vor deveni profitabile, până în 2030
Numărul 38, 28 sep. - 4 oct. 2022 » Conectarea la era digitală
Nouă din zece (90%) retaileri și specialiști europeni din domeniul de retail se așteaptă ca vânzările online de produse alimentare să devină profitabile până în 2030, arată datele unui sondaj realizat de compania de consultanță PwC, citate de Agerpres. În același timp, estimările incluse în cercetarea PwC relevă faptul că ponderea vânzărilor online de produse alimentare va crește semnificativ până în 2030, de la 11% în prezent până la 26% în Marea Britanie, de la 8% la 25% - în Olanda, de la 9% la 23% - în Franța, de la 4% a 11% - în Germania, respectiv de la 3% la 10% - în Turcia.
De asemenea, pe termen și mai lung, până în anul 2050, cota de piață a cumpărăturilor online ar urma să crească până la 35% și chiar 50% în statele menționate. „Comerțul cu amănuntul de produse alimentare, așa cum îl cunoaștem astăzi, va continua pentru câțiva ani, ancorat de magazinele tradiționale care oferă alimente proaspete, interacțiune senzorială și umană, precum și de capacitatea lor de a acționa ca showroom. Dar veniturile și profitabilitatea acestora ar putea fi erodate pe măsură ce consumatorii vor profita de confortul noilor servicii digitale și de dezvoltarea segmentului online: magazine specializate de alimente, magazine nișate pe anumite categorii de produse, platforme agregatoare, servicii de click&colect și companii specializate în livrări la domiciliu. Magazinul fizic, însă, nu va dispărea, doar se va reinventa pentru a răspunde cerințelor consumatorilor, iar dezvoltarea vânzărilor online, denumite și eGrocery, va fi o modalitate de a încetini pierderea de cotă de piață în fața concurenților de servicii exclusiv online. Deja, multe rețele tradiționale de magazine au făcut pași în acest sens, implementând livrarea la domiciliu și/sau serviciul «click & collect»”, a afirmat Ruxandra Târlescu, partener PwC România.
Potrivit sursei citate, pe segmentul tradițional, în cei opt ani până în 2030, cea mai rapidă creștere este așteptată pentru segmentul livrărilor la domiciliu, urmată de serviciile „click & collect”, în timp ce numărul de mini-marketuri automate este, de asemenea, probabil să crească. Pe acest fond, vânzările din magazinele tradiționale vor continua să scadă.
„Conceptele eGrocery au două modalități pentru a deveni profitabile: trebuie să vândă mai mult, cu marje mai bune, și trebuie să găsească modalități de a reduce costurile. Fără excepție, companiile vor trebui să se adapteze și să modernizeze toate operațiunile, dezvoltând un sortiment de reduceri flexibil și ambalaje adaptate pentru livrarea comenzilor online, o livrare eficientă din punct de vedere al costurilor și automatizată, o infrastructură de click & collect automatizată și eficientă, precum și soluții de plată cu costuri reduse. Automatizarea, robotica și analiza datelor vor juca un rol esențial în transformarea profitabilității cumpărăturilor online de produse alimentare. Deși camioanele care se conduc singure și utilizarea pe scară largă a dronelor de livrare rămân o perspectivă îndepărtată, există multe lucruri pe care managerii le pot face astăzi pentru a crește vânzările, a îmbunătăți eficiența operațională și a reduce costurile. Evoluțiile tehnologice, cum ar fi depozitele automate, vor permite o creștere a numărului de magazine online, a ofertelor de produse alimentare și o creștere a cotei de piață, facilitând operațiunile profitabile”, notează compania de consultanță.
Analiza strategy& s-a bazat pe răspunsurile a 57 de companii și experți din industria alimentară, cu sediul în principal în Germania, Franța, Marea Britanie, Turcia, Olanda, Spania, Elveția, Austria și Belgia.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice