98,2% dintre salariaţi lucrează în baza unui contract de muncă pe perioadă nedeterminată
Numărul 36, 24-30 sept. 2019 » Analize și sinteze
Un procentaj de 98,2% dintre salariaţii din România lucrează în baza unui contract de muncă pe perioadă nedeterminată, ponderea fiind uşor inferioară în mediul rural faţă de mediul urban, conform „Anchetei asupra calităţii vieţii”, realizată de Institutul Naţional de Statistică (INS), informează Agerpres. „Desfăşurarea activităţii în baza unui contract de muncă încheiat cu angajatorul reprezintă garanţia respectării unor drepturi din domeniul legislaţiei muncii: plata contribuţiilor la fondurile de asigurări sociale, respectarea numărului de ore de muncă, a numărului de zile de concediu sau zile libere etc.”, precizează realizatorii anchetei.
Potrivit sursei citate, în unităţile mici (1 - 10 persoane), 96,7% dintre salariaţi au contract de muncă permanent, în comparaţie cu unităţile mari de 50 de persoane şi peste, unde 99,1% dintre salariaţi au contracte permanente de muncă.
În general, din distribuţia după gen a salariaţilor care lucrează cu contract pe perioadă nedeterminată nu rezultă diferenţieri majore; totuşi, ponderea femeilor este uşor superioară celei a bărbaţilor, cu 0,5 puncte procentuale. După mărimea unităţii se constată la distribuţia după gen că ponderea femeilor este mai mare cu 0,5 puncte procentuale decât cea a bărbaţilor, la unităţi cu 50 de persoane şi peste.
Pe regiuni de dezvoltare, regiunile Vest şi Bucureşti-Ilfov deţin ponderile cele mai mari ale salariaţilor cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată (99,7%, respectiv 98,9%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național