MyWIZ, secretul contabililor de succes
A fost lansată licitația pentru proiectarea Drumului de Mare Viteză București-Giurgiu; ofertele se depun până la 9 decembrie

A fost lansată licitația pentru proiectarea Drumului de Mare Viteză București-Giurgiu; ofertele se depun până la 9 decembrie

Telex » Știri 25 octombrie, 9:40  

Licitația pentru proiectarea Drumului de Mare Viteză București - Giurgiu a fost lansată, iar Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a stabilit ca termen limită pentru depunerea ofertelor data de 9 decembrie 2024, a anunțat ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook, relatează Agerpres. Contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar construcției drumului de mare viteză București - Giurgiu are o valoare de 44 milioane lei (fără TVA) și o durată de 18 luni, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat.

„În cadrul studiului de fezabilitate, proiectantul va analiza în special: variantele de traseu; profilul (autostradă sau drum expres); conexiunea cu alte obiective de investiții. După ce va fi construit, acest nou drum de mare viteză va face parte din Coridorul de Transport Pan-European 9”, a notat ministrul.

Potrivit unei postări pe pagina de socializare a CNIR, proiectantul va mai analiza structura drumului (varianta unui sistem rutier din beton de ciment), dar și soluțiile de finanțare și prin parteneriat public-privat (PPP).

„Pe lângă variantele de desprindere din viitoarea autostradă A6 București - Alexandria (zona Ghimpați) și zona de Sud a Bucureștiului (A0/Drum Radial 9), proiectantul va studia și posibilitatea conexiunilor cu autostrada A1 București - Pitești la Bolintin sau Corbii Mari. În ceea ce privește structurile și soluțiile tehnice, solicităm în caietul de sarcini o analiză pentru utilizarea materialelor de construcții din import sau din producție internă. Cred că este foarte important să decidem dacă facem drumul din beton, cimentul fiind produs în România, sau din bitum, dar pe care îl importăm”, a explicat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

Caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum punctarea implementării conceptului BIM (Building Information Modelling).

De asemenea, CNIR solicită viitorului prestator echiparea instalațiilor de foraj cu sisteme GPS și camere video, care permit urmărirea lucrărilor în timp real. Durata contractului va fi de 18 luni (16 luni pentru realizarea studiul de fezabilitate și două luni pentru asistență tehnică pregătire contract proiectare și execuție).

Documentația pentru atribuirea contractului urmează să fie publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), se mai arată în postarea CNIR.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.