Abordări privind fixarea prețurilor de vânzare
Numărul 31-32, 25 aug. - 7 sep. 2021 » Expertiza și auditul afacerilor
Rezumat: Informațiile contabile pot fi utilizate pentru luarea deciziilor privind prețul mai ales în situația în care firma este lider de piață și poate impune astfel propria politică în stabilirea prețurilor în piața pe care activează. Deci, în general, prețurile sunt deja stabilite de liderii de piață, iar existența concurenței, în cazul produselor similare, impune adaptarea prețului celorlalte organizații la nivelul lor.
Chiar în această situație, cunoașterea și înțelegerea costurilor ajută managerii în luarea deciziilor referitoare la alegerea produsului/serviciului care trebuie realizat, la cantitatea care trebuie vândută și la faptul dacă prețul care este practicat pe piață justifică riscul de afaceri implicat în orice decizie de a vinde pe această piață. Totodată, înțelegerea strategiei de marketing adoptate este esențială în utilizarea informațiilor furnizate de contabilitatea managerială (referitoare la costuri) pentru luarea deciziilor legate de preț.
Clasificare JEL: G13, G17, G31, M11
Articolul complet este disponibil în numărul 6/2021 al CECCAR Business Review.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Ziua Brâncuși sub semnul omagierii unei opere inestimabile
Pe întregul cuprins al țării, manifestări prin care toate artele transmit un mesaj comun, autentic umanist
Iași – opt zile de concerte memorabile
Zeița Thalia inspiră formule inovative în arta spectacolului
Ample programe științifice și culturale dedicate marilor personalități ale istoriei naționale
Ziua Culturii Naționale, prilej de celebrare a celor mai de seamă valori din patrimoniul românilor de pretutindeni
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc