ACAROM: Cifra de afaceri a industriei auto a crescut cu 10% anul trecut, până la 22 miliarde euro
Telex » Știri 23 martie 2017
Cifra de afaceri a industriei auto a avansat cu 10% în 2016, până la 22 miliarde euro, atingând astfel un procentaj de 13% din Produsul Intern Brut (PIB), în condiţiile în care industria generează aproape un sfert din exporturile totale ale României, a declarat preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Gabriel Sicoe.
Exporturile industriei auto sunt foarte importante pentru economia românească, în contextul în care piaţa internă absoarbe o mică parte a unităţilor produse pe plan intern, a explicat Sicoe. „Exporturile au fost de circa 13 miliarde euro, 24% din exportul total al României. Pe piaţa internă, Dacia vinde doar 7% din producţie, iar Ford 1%”, a declarat Sicoe.
Preşedintele ACAROM a cerut o implicare mai mare a autorităţilor în sectorul auto, în condiţiile în care numărul total al angajaţilor depăşeşte 206.000, iar eliminarea timbrului de mediu a dus la o explozie a importurilor de maşini second hand. „Desfiinţarea timbrului de mediu, de la 1 februarie, a dus la înmatricularea a 68.731 maşini second hand din import, cu 200,7% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Raportul dintre maşinile noi autohtone şi cele uzate din import a ajuns la 1/33”, a declarat Gabriel Sicoe.
(Sursa: News.ro)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial