Accesarea unui credit 100% online este mai puțin stresantă pentru 70% dintre români
Numărul 15, 17-23 apr. 2024 » Conectarea la era digitală
Șapte din zece români consideră că este mai puțin stresant să acceseze un credit 100% online decât unul tradițional, principalul motiv pentru care oamenii se simt încrezători în acest sistem de creditare fiind reprezentat de transparența condițiilor și a costurilor asociate, arată rezultatele unui sondaj de specialitate, citat de Agerpres. În același timp, în cazul creditelor 100% online, alături de transparență, pentru clientul român contează cel mai mult faptul că sunt aprobate repede, dar și procesul simplu de acordare.
Totodată, 43% dintre români se simt anxioși și stresați atunci când își dau seama că au nevoie de un împrumut. La polul opus, peste o treime (37%) dintre respondenți susțin că sunt optimiști cu privire la faptul că pot accesa o soluție financiară pentru a-și rezolva o problemă.
La nivel general, 70% dintre cei chestionați afirmă că este mai puțin stresant să ia un credit 100% online decât unul prin metoda obișnuită.
Potrivit sondajului, investițiile în educație și locuință sunt văzute ca principalele oportunități oferite de accesarea unui credit (29,98% dintre respondenți), pe lângă avantajul accesului la fonduri suplimentare, beneficiu indicat de 68% dintre respondenți.
Când sunt în situația de a lua un credit, pentru români cea mai mare sursă de îngrijorare este reprezentată de rata dobânzii (59% din totalul persoanelor intervievate). De asemenea, oamenii sunt stresați de faptul că trebuie să justifice veniturile pe care le au, iar cei care s-au retras din activitate simt că statutul de pensionar este o sursă de stres.
Mai mult de o treime (35%) dintre români au declarat că spun un efort mare pe care îl depun când iau un credit este să evalueze dacă îl pot rambursa fără să fie un efort ieșit din comun, iar 24% dintre respondenți sunt de părere că o altă sursă de presiune este reprezentată de timpul pe care trebuie să îl aloce pentru a se deplasa pentru semnarea documentelor.
O altă sursă de tensiune este reprezentată de citirea și înțelegerea contractului de credit (16%), în vreme ce 13% dintre români nu se simt confortabil să ofere explicații unei persoane necunoscute despre motivele pentru care au nevoie de un credit. În același timp, dacă ar fi în situația de a alege între un credit acordat 100% online și unul oferit după o discuție cu un consultant, aproape jumătate (49,52%) ar prefera soluția digitalizată.
Sondajul a fost realizat de iVOX, la comanda Provident, pe un eșantion de 1.044 de respondenți.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice