ACEA: Piața auto din România a avut în ianuarie o creștere de 31%, față de 10% media europeană
Telex » Știri 22 februarie 2023
Vânzările de autoturisme în Europa au crescut în luna ianuarie 2023 pentru a șasea lună la rând, iar marca Dacia a vândut mai multe autoturisme decât Peugeot sau Renault, arată datele publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citate de Agerpres. Această asociație, care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa, a informat că 911.064 autoturisme au fost înmatriculate în luna ianuarie 2023 în Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția), în creștere cu 10,7% comparativ cu luna ianuarie 2022.
În România, înmatriculările de autoturisme au crescut cu 31,4% în ritm anual în luna ianuarie, până la 12.266 de unități. Creșteri procentuale mai mari decât în România au fost înregistrate doar în Grecia (90,7%), Spania (51,4%) și Portugalia (48,4%).
În rândul principalilor constructori auto generaliști, o creștere semnificativă de 24,6% a înmatriculărilor fost înregistrată de grupul Renault, care a înmatriculat 88.636 de autoturisme. Performanțele grupului Renault se datorează în special mărcii Dacia, în cazul căreia înmatriculările au crescut cu 42% în ritm anual până la 45.511 unități, adică mai mult de jumătate din vânzările întregului grup Renault.
Conform datelor ACEA, luna trecută, pe piața auto din Europa au fost înmatriculate mai multe autoturisme marca Dacia decât Skoda (43.919 de unități), Peugeot (42.538 de unități) sau Renault (42.997 de unități). În prezent, marca Dacia controlează o cotă de 6% din piața auto europeană, față de una de 4,7% în luna ianuarie 2022.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice