ACEA: Piaţa auto din România a „explodat” în septembrie, cu o creştere de peste 118%
Numărul 40, 22-28 oct. 2019 » Breviar statistic
Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în Uniunea Europeană (excluzând Malta) a crescut cu 14,5% în septembrie, la 1,24 milioane, în timp ce România a raportat cel mai semnificativ avans, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citate de Agerpres. Astfel, piaţa auto din România a înregistrat o creştere de 118,2% în septembrie, fiind înmatriculate 6.046 de autoturisme, faţă de 2.771 vehicule în perioada similară din 2018. Sporuri semnificative s-au înregistrat luna trecută şi în Lituania (75,8%).
În rândul primelor cinci pieţe europene, livrările au consemnat creşteri de două cifre în Germania (22,2%), Spania (18,3%), Franţa (16,6%), Italia (13,4%), dar în Marea Britanie avansul a fost de doar 1,3%, din cauza incertitudinilor legate de Brexit, care afectează încrederea consumatorilor.
În primele nouă luni din 2019, vânzările auto în Uniunea Europeană au scăzut cu 1,6%, la 11,76 milioane de autoturisme, faţă de perioada similară din 2018, când s-au livrat 11,95 milioane de vehicule. Cel mai semnificativ avans în perioada ianuarie-septembrie 2019 s-a înregistrat în Lituania (42,8%) şi România (16,4%). În România au fost înmatriculate 124.049 de autoturisme, faţă de perioada similară din 2018, când s-au livrat 106.595 de vehicule. Aproape toate marile pieţe au înregistrat scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2019, în special Spania (7,4%), Marea Britanie (2,5%), Italia (1,6%), Franţa (1,3%), exceptând Germania, unde s-a raportat un avans de 2,5%.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național