ACEA: Vânzările de autoturisme Dacia în Europa au scăzut cu peste 30%, în 2020
Numărul 3, 26 ian. - 1 feb. 2021 » Breviar statistic
Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat un declin de 30,2% în Europa anul trecut, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a scăzut la 3,4%, de la 3,7% în 2019, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Reuters, preluată de Agerpres. Datele statistice sunt valabile pentru statele din Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Restricţiile impuse în timpul pandemiei de coronavirus (COVID-19), inclusiv închiderea showroom-urilor, au avut un impact fără precedent asupra vânzărilor de maşini, toate cele 27 de pieţe auto din UE înregistrând scăderi de peste 10%, informează ACEA.
Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat anul trecut la 405.472 de unităţi, faţă de 580.816 vehicule în 2019.
În 2020, grupurile franceze Renault şi PSA au înregistrat scăderi ale vânzărilor de 25,7% şi, respectiv, 30,3%, compania americană Ford a avut un declin de 31,7%, în timp ce grupurile germane Volkswagen AG şi Daimler AG au raportat un recul de 21,7% şi, respectiv, 23,8%. Grupul PSA deţine brandurile Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall şi DS.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial