Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
Acord provizoriu în UE privind majorarea numărului stațiilor de încărcare pentru vehiculele electrice și combustibili alternativi

Acord provizoriu în UE privind majorarea numărului stațiilor de încărcare pentru vehiculele electrice și combustibili alternativi

Telex » Știri 29 martie 2023  

Uniunea Europeană a ajuns la un acord provizoriu privind majorarea numărului stațiilor de încărcare pentru vehicule electrice și combustibili alternativi, în condițiile în care blocul comunitar caută să reducă amprenta de carbon a sectorului transporturilor, transmite Reuters, preluată de Agerpres. "Acordul va transmite cetățenilor și altor părți interesate un semnal clar că va fi instalată pe teritoriul UE infrastructură de reîncărcare ușor de folosit și stații de alimentare pentru combustibilii alternativi, cum ar fi hidrogenul", a anunțat Andreas Carlson, ministrul Infrastructurii din Suedia, țara care deține președinția rotativă a UE.

Conform unui comunicat al Comisiei Europene, acordul privind creșterea numărului stațiilor de reîncărcare electrică și de realimentare cu hidrogen accesibile public în special din cadrul principalelor coridoare și noduri de transport din toată Uniunea Europeană este unul de referință, care va permite tranziția către un transport cu emisii zero și va contribui la realizarea obiectivului CE de reducere a emisiilor nete de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55 % până în 2030.

Noul regulament privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi (AFIR) stabilește țintele obligatorii pentru instalarea infrastructurii de reîncărcare electrică și de realimentare cu hidrogen pentru sectorul rutier, pentru alimentarea cu energie electrică de la mal în porturile maritime și interioare și pentru alimentarea cu energie electrică a aeronavelor staționare. Punând la dispoziție, în întreaga UE, o infrastructură minimă de reîncărcare și realimentare, regulamentul va pune capăt preocupărilor consumatorilor legate de dificultatea de a reîncărca sau a realimenta un vehicul. Totodată, prin intermediul AFIR, reîncărcarea și realimentarea vor începe să fie ușor de realizat, în contextul unei transparențe depline a prețurilor, al unor opțiuni de plată comune minime și al unor informații coerente pentru clienții din întreaga UE.

Noile norme privind AFIR vor asigura o infrastructură suficientă și ușor de utilizat de combustibili alternativi pentru transportul rutier, transportul maritim și sectorul aviației. Această infrastructură va face posibilă utilizarea de vehicule rutiere cu emisii zero, în special vehicule ușoare și grele electrice și alimentate cu hidrogen, precum și alimentarea cu energie electrică a navelor amarate și a aeronavelor staționare, se menționează în comunicat.

Conform Comisiei Europene, următoarele ținte principale legate de instalare vor trebui atinse în 2025 sau 2030: infrastructura de reîncărcare pentru autoturisme și camionete trebuie să se extindă în același ritm cu utilizarea vehiculelor. În acest scop, pentru fiecare autoturism electric cu baterie  înmatriculat într-un anumit stat membru, infrastructura de reîncărcare accesibilă public trebuie să asigure o putere de ieșire de 1,3 kW. În plus, din 60 în 60 de km de-a lungul rețelei transeuropene de transport (TEN-T), trebuie instalate stații de reîncărcare rapidă de cel puțin 150 kW începând din 2025.

De asemenea, stațiile de reîncărcare dedicate vehiculelor grele cu o putere de ieșire de minimum 350 kW trebuie instalate din 60 în 60 de km de-a lungul rețelei centrale TEN-T și din 100 în 100 de km în rețeaua mai extinsă, mai cuprinzătoare TEN-T începând din 2025, până în 2030 trebuind să fie atinsă acoperirea completă a rețelei. În plus, trebuie instalate stații de reîncărcare în zone de parcare sigure și securizate pentru reîncărcare pe timpul nopții, precum și în nodurile urbane pentru vehiculele de livrare.

Totodată, infrastructura de realimentare cu hidrogen care poate deservi atât autoturismele, cât și camioanele trebuie să fie instalată începând din 2030 în toate nodurile urbane și din 200 în 200 de km de-a lungul rețelei centrale TEN-T, asigurând o rețea suficient de densă pentru ca vehiculele alimentate cu hidrogen să se poată deplasa în întreaga UE.

Potrivit CE, porturile maritime în care au loc cel puțin 50 de escale ale navelor mari de pasageri sau 100 de escale ale navelor portcontainer trebuie să furnizeze energie electrică de la mal pentru respectivele nave începând cel târziu din 2030. Se va contribui astfel la reducerea nu numai a amprentei de carbon a transportului maritim, ci și, în mod semnificativ, a gradului de poluare atmosferică locală a zonelor portuare.

De asemenea, aeroporturile trebuie să furnizeze energie electrică aeronavelor staționare la toate pozițiile de staționare cu contact (porți) începând cel târziu din 2025 și la toate pozițiile de staționare la distanță (poziții de parcare în larg) începând cel târziu din 2030, iar operatorii stațiilor de reîncărcare electrică și de realimentare cu hidrogen trebuie să asigure deplina transparență a prețurilor, să ofere o metodă de plată comună ad-hoc precum cartea de debit sau de credit și să pună la dispoziție datele relevante, precum localizarea, prin mijloace electronice, garantând astfel informarea deplină a clientului.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.