Adoptarea tehnologiilor de vârf în retail, esențială pentru companiile care doresc să fie competitive
Numărul 33-34, 23 aug. - 6 sep. 2023 » Conectarea la era digitală
Adoptarea tehnologiilor de vârf în retail este esențială pentru companiile care doresc să fie competitive pe o piață în continuă evoluție, utilizarea tehnologiei contribuind la fidelizarea clienților printr-o abordare personalizată a promoțiilor, susțin reprezentanții unei companii IT din Europa Centrală și de Est, citați de Agerpres. "Clienții vor aprecia cu siguranță oferirea unui discount pentru produsul pe care și-l doresc, la momentul și locul potrivit - de exemplu, atunci când intră în magazin. Acest tip de soluții end-to-end sunt implementate de experții noștri pentru retaileri și companii care furnizează servicii și bunuri de larg consum și putem vedea creșteri ale profitabilității", a declarat Andriy Mykytiuk, VP of Client Success SoftServe.
Potrivit unei analize a companiei, retailul a trecut prin provocări majore în ultimii ani, de la pandemia COVID-19 și probleme legate de lanțul de aprovizionare la inflație. "Magazinele și-au adaptat strategiile pentru a rămâne profitabile și au căutat modalități noi de a satisface nevoile în schimbare ale clienților", susțin autorii cercetării.
SoftServe a analizat tendințele-cheie în dezvoltarea software pentru retail. "Retailul online nu se rezumă doar la disponibilitatea produselor pe diverse canale și dispozitive digitale, ci implică și înțelegerea și adaptarea la așteptările clienților. Personalizarea este esențială", precizează autorii.
Conform statisticilor din domeniu, majoritatea clienților se simt nemulțumiți atunci când nu beneficiază de experiențe personalizate. Astfel, satisfacerea unei astfel de așteptări la scară largă este posibilă prin valorificarea datelor cu ajutorul unor aplicații tehnologice avansate, spun experții SoftServe.
Totodată, specialiștii susțin că tehnologii precum inteligența artificială (AI) și învățarea automată (ML) sunt folosite pentru a analiza informațiile din toate punctele de date.
"Prin dezvoltare unei viziuni 360 de grade asupra clienților și implementarea tehnologiilor NLP (procesarea limbajului natural) se poate interacționa mai eficient cu aceștia. Mai mult, prin combinarea seturilor de date pot fi anticipate tendințele de cumpărare și comportamentul de consum", mai arată analiza.
Conform cercetării, colectarea datelor are loc pe tot parcursul interacțiunilor cu utilizatorul. Transformarea acestora în informații utile business-ului necesită însă aplicații performante care depășesc capacitatea serverelor tradiționale.
Valorificarea datelor din retail în combinație cu tehnologii precum AI și ML oferă o soluție scalabilă pentru automatizarea livrării comenzilor, pentru a depăși provocările legate de forța de muncă și eroarea umană, susțin autorii analizei.
Integrarea unui sistem de gestionare a comenzilor (OMS) cu sistemele de logistică poate reduce costurile cu forța de muncă, aduce transparență în procesul de livrare a comenzilor și simplifică operațiunile prin eliminarea sarcinilor manuale. Mai mult, subliniază aceștia, integrarea poate aborda provocările lanțului de aprovizionare, minimizează riscul de erori umane și permite experiențe de cumpărături omnichannel.
Conform sursei citate, vânzările se desfășoară pe diverse platforme și locații, iar clienții doresc o tranziție fluentă între dispozitive mobile, desktop și tranzacții în magazin. Așteptările lor au evoluat, astfel încât doresc confortul cumpărăturilor online, dar și experiența locațiilor fizice.
O transformare omnichannel de succes include sincronizarea comenzilor între platforme prin integrări bazate pe API (interfață de programare a aplicațiilor, n.r.), urmărirea inventarului pe toate canalele, comunicarea perfectă între canale pentru o urmărire ușoară a comenzilor și integrarea unor tehnologii precum realitate augumentată (AR) și realitate virtuală (VR) pentru a oferi experiențe digitale captivante în timpul cumpărăturilor, subliniază specialiștii SoftServe.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial