ADR a lansat concursul public pentru noul logo al platformei Ghișeul.ro
Telex » Știri 16 noiembrie 2021
Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) a lansat concursul pentru realizarea noului logo al platformei oficiale de plăți online a statului român - Ghișeul.ro. Concursul se va desfășura până la 15 decembrie 2021. Propunerea grafică declarată câștigătoare de către juriul concursului va fi premiată cu 3500 de euro, fonduri oferite de Asociația de Plăți Electronice din România (APERO). „Echipa ADR lucrează la o aplicație mobilă și la o versiune 2.0 a platformei web www.ghiseul.ro. Avem nevoie, așadar, de o soluție grafică modernă, relevantă pentru anul 2022 - atât vizual, cât și funcțional. Ne dorim un rebranding al platformei, pornind de la logo ca vector principal în comunicarea vizuală online. Acest rebranding va contribui la crearea unei imagini autentic digitale a Ghișeul.ro și la promovarea platformei. Având în vedere că Ghișeul.ro este platforma oficială de plăți online a statului român, propunerile grafice vor putea integra simbolistica națională”, a precizat Octavian Oprea, președintele ADR.
Înscrierea la concurs este gratuită. Participanții se pot înscrie în mod individual sau în echipe, formate din maximum trei persoane. Propunerile grafice vor include un logo și un brand toolkit, care va conține regulile de utilizare a logo-ului, codurile de culoare folosite și simulări de integrare a logo-ului într-o pagină web și într-o aplicație mobilă. Propunerile vor fi transmise prin e-mail, la adresa logo.ghiseul@adr.gov.ro, până la 5 decembrie 2021, ora 23:59.
Condițiile de participare, brief-ul concursului, formularul de înscriere, împreună cu toate specificațiile tehnice ale propunerilor grafice se regăsesc în Regulamentul Concursului, disponibil aici. Juriul care va decide propunerea câștigătoare este format din specialiști în design, branding și comunicare online, precum și din reprezentanți ai organizatorilor concursului.
Potrivit unui comunicat al ADR, „logo-ul actual al Ghiseul.ro, realizat în anul 2011, a fost conceput într-o perioadă în care computerul era încă perceput ca un potențial adversar, în care teama de tehnologie era amplă în societate. Datele actuale despre utilizarea platformei arată schimbarea radicală a percepției românilor față de tehnologie și modificarea comportamentului online. Din cei peste 1 milion de vizitatori unici care au accesat platforma în ultimele 6 luni, peste 60% au folosit terminale mobile. De aceea, ADR lucrează deja la o aplicație mobilă și la o nouă interfață grafică pentru platforma web Ghișeul.ro”.
Obiectivele noului logo al Ghișeul.ro sunt: ▪ să exprime valorile brandului într-o formă grafică credibilă, puternică și memorabilă; ▪ să exprime dorința românilor de a folosi soluții digitale pentru a-și face viața mai ușoară; ▪ să contribuie la îmbunătățirea imaginii instituțiilor publice care vor să-și modernizeze serviciile, alegând să se înroleze în platformă și dovedind că sunt interesate de digitalizare; ▪ să reflecte statutul actual al platformei - prima soluție informatică a statului român care a ajuns la 1 milion de utilizatori; ▪ să poată fi adaptat ușor pentru afișarea în viitoarea aplicație mobilă Ghișeul.ro.
La 15 decembrie va fi anunțat câștigătorul concursului și vor fi publicate cele mai bune 10 propuneri grafice primite pe canalele social media ale ADR.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național