Adrian Chesnoiu: Casa de Comerț „Unirea” își propune să elimine cât mai mulți intermediari din lanțul de aprovizionare
Telex » Știri 26 aprilie 2022
Casa de Comerț „Unirea” trebuie să fie un instrument care să integreze verigile de producție cu consumatorul final și își propune să elimine cât mai mulți intermediari din lanțul de aprovizionare cu produse agroalimentare, a declarat ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Adrian Chesnoiu, citat de Agerpres. „Planul pentru Casa de Comerț «Unirea» este să își îndeplinească un rol statal și anume să fie un instrument care să integreze verigile de producție, și mă refer aici la micii producători, cu consumatorul final, reducând astfel numărul de intermediari. Noi am gândit complementar cu strategia de dezvoltare a Casei de Comerț și îmbunătățirea cadrului legislativ în vederea eliminării, pe cât posibil, a cât mai multor verigi din lanțul de aprovizionare cu produse agroalimentare. Vedem cu toții ce se întâmplă astăzi. Produce fermierul român un kilogram de carne de miel și îl vinde la poarta fermei cu 20 - 22 lei și ajunge pe raftul final cu un preț majorat. Lucrurile acestea trebuie să înceteze. Casa va avea rolul, pe zona de legume, să integreze materia primă provenită de la producătorul primar care nu are posibilitatea sau nu este asociat într-un grup de producători printr-o formă organizată ca să aibă capacitatea de negociere cu retailul. De cealaltă parte vin instituțiile statului care să aibă pârghiile necesare să regleze astfel de situații care evident nu sunt convenabile și nu sunt în regulă pentru niciunul dintre noi”, a spus Adrian Chesnoiu.
Acesta a adăugat că la rectificarea bugetară, „probabil la începutul lunii septembrie sau la sfârșitul lunii august”, Casa de Comerț „Unirea” va fi capitalizată, astfel încât să fie pusă în aplicare strategia de dezvoltare.
„În perioada următoare modificăm cadrul normativ în care această Casă a fost organizată. Prin act normativ trebuie să stabilim strategia de dezvoltare și implementare a proiectelor Casei, iar la rectificarea bugetară care, probabil, va fi la începutul lunii septembrie sau la sfârșitul lunii august, să avem acea capitalizare despre care discutam, astfel încât Casa să poată să pună în aplicare strategia de dezvoltare. Asta face parte dintr-un plan pe termen mediu, pentru că pe termen scurt am venit cu măsuri imediate de sprijin pentru fermieri. De partea cealaltă trebuie să gândim și pe termen mediu și lung, iar strategia de dezvoltare a Casei exact acolo va interveni, astfel încât să putem să avem toate mijloacele necesare de suport, de sprijin, pe de o parte a fermierilor, și de partea cealaltă a cetățenilor, a consumatorilor finali”, a menționat ministrul de resort.
La finele lunii noiembrie 2018, Guvernul a aprobat înființarea unei societăți comerciale, Casa Română de Comerț Agroalimentar „Unirea”, prin care crea un mecanism național ce urma să asigure achiziția, sortarea, procesarea primară, standardizarea și distribuția către rețele comerciale interne sau de export. Prin înființarea acestei entități s-a avut în vedere și crearea unei rețele naționale de magazine, dezvoltată în special în centrele de mare consum, capabilă să asigure piața internă cu produse agroalimentare proaspete și procesate de origine autohtonă. La 11 aprilie, premierul Nicolae Ciucă a anunțat, la Palatul Parlamentului, că, din 1 august 2022, Casa de Comerț „Unirea” va fi fi capitalizată cu suma de 100 de milioane de euro, fonduri de la bugetul de stat.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național