MyWIZ - Business în cloud
Adrian Criț (STB): În maximum o lună, vom putea valida cu cardul bancar în toate mijloacele de transport în comun din Capitală

Adrian Criț (STB): În maximum o lună, vom putea valida cu cardul bancar în toate mijloacele de transport în comun din Capitală

Telex » Știri 25 mai 2022  

Validatoarele inteligente vor fi disponibile în toate mijloacele de transport în comun în maximum o lună și, astfel, vom putea valida direct cu cardul bancar titlurile de călătorie, a declarat, în cadrul evenimentului Caravana Smart City, directorul general al Societății de Transport București (STB), Adrian Criț, citat de Agerpres. „Pe partea de digitalizare s-au luat niște măsuri. Începând de anul trecut s-a implementat și în București aplicația 24play pentru plata titlurilor de călătorie și a abonamentelor. De luna trecută abonamentele pentru elevi și studenți pot fi eliberate și pentru o perioadă mai mare de o lună, astfel încât aducem beneficii majore acestei categorii. Ne dorim ca pe viitor să avem o aplicație online printr-o legătură cu Ministerul Educației, în așa fel încât tineretul să fie primul beneficiar al achiziției online de abonamente. Anul trecut am declanșat procedura de achiziție pentru validatoare inteligente, iar începând de săptămâna trecută s-a început montajul și în maximum o lună vom putea valida direct cu cardul bancar în toate mijloacele de transport în comun. Am digitalizat în totalitate centrele de vânzare și peste tot se plătește cu POS. Ne implicăm în continuare pentru integrarea acelor vending machine care există în centrele comerciale. Vor exista 2.000 de puncte de vânzare de acest fel cu beneficii imense”, a menționat Adrian Criț.

Acesta a amintit, totodată, de două proiecte aflate în derulare, respectiv pentru modernizarea liniilor de tramvai 40 și 55. „Aș pleca de la un moment zero, al semnării contractului de delegare pentru o perioadă de zece ani cu Asociația Metropolitană de Transport București-Ilfov, cu o valoare de circa 14 miliarde de lei. E adevărat, sunt provocări multe dat fiind faptul că, în ultima perioadă, nu s-a investit în zona de infrastructură și în achiziția de material rulant. Avem proiecte. Am început cu studiile de fezabilitate la nivel DALI (Documentație de Avizare a Lucrărilor de Intervenție, n.r.) pe care le-am furnizat municipalității, astfel încât să putem accesa fondurile necesare investițiilor, iar primele două proiecte au trecut prin Consiliul General al Municipiului București: e vorba despre liniile 40 și 55. Lucrăm în continuare și furnizăm toate DALI-urile cu un termen de 7 iunie 2022. Acest lucru înseamnă modernizarea a 50,2 km de cale de rulare pentru tramvai, necesară atât de mult măririi vitezei de circulație a tramvaielor, pe de o parte, și utilizării tramvaielor noi care o să sosească începând de luna viitoare în București. E vorba despre cele 100 de tramvaie de 36 de metri, finanțate prin POR (Programul Operațional Regional, n.r.). În conformitate cu contractul semnat cu furnizorul, acesta e obligat să livreze câte patru tramvaie în fiecare lună. Primele tramvaie vor intra pe linia 41, iar următoarele pe linia 32”, a spus directorul general al STB.

De asemenea, Adrian Criț a punctat că STB a finalizat documentația de atribuire pentru achiziția a 100 de tramvaie de 12 metri și documentația pentru achiziția a 22 de tramvaie, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). „E clar că trebuie să identificăm și alte surse de finanțare și în zona de infrastructură trebuie să facem tot ceea ce e posibil pentru a atrage fonduri din toate părțile. Poate chiar municipalitate ar trebui să se împrumute, pentru că orice modernizare aduce beneficii majore după aceea în exploatare”, a apreciat șeful STB.

În viziunea acestuia, deși s-a reluat licitația pentru achiziția a o sută de autobuze electrice, „avem o întârziere foarte mare”.

„În ultimii ani s-a luat măsura separării infrastructurii liniei de tramvai de zona carosabilului cu avantaje majore, cu o creștere a vitezei de circulație de la circa 13 km/h la circa 16 km/h. Ca noutate, țin să anunț că o să finalizăm terminalul de pe strada Grațioasă, aflat în situație de blocaj de câțiva ani. E vorba de linia 5, care va face legătură între zona Băneasa și centrul Capitalei. De asemenea, e în discuție modernizarea celor 4 kilometri care au rămas nemodernizați pe linia 5. Mai sunt multe de făcut pe parte de modernizare peroane pe linia 41, dar credeți-ne că ne implicăm și până la sfârșitul anului totul va fi funcțional, astfel încât să nu mai avem peroane mai scurte decât lungimea tramvaielor. Mai mult decât atât, în cadrul municipalității s-a reluat licitația pentru circa o sută de autobuze electrice după discuții purtate de către operatorul de transport cu responsabilii din primărie. Avem o întârziere foarte mare, din păcate. Acest proiect trebuie finalizat până la sfârșitul anului 2023 și ne dorim o atribuire cât mai rapidă. Am solicitat ca această licitație să ia în considerare vehicule cu caracteristici omologate deja în Uniunea Europeană, fără caracteristici suplimentare, adică la livrare doar acel pantograf de alimentare să fie pus suplimentar”, a susținut Adrian Criț.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.