Adrian Oros: Cumpărătorul are cel mai mare rol în susținerea agricultorilor
Telex » Știri 4 mai 2021
Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Adrian Oros, consideră că cel mai mare rol în susținerea agricultorului român ar trebui să-l aibă cumpărătorul, relatează Agerpres. Aflat la finalul săptămânii trecute la Zlatna, la inaugurarea unei hale agroalimentare, ministrul a fost întrebat de un jurnalist de ce un ou care este vândut aici este mai scump decât unul importat și adus de la sute de kilometri. „Eu sunt ministrul agriculturii și eu vreau ca fermierii și producătorii locali să vândă cât mai scump. Este normal să câștige, pentru că nu foarte multă lume vrea să facă agricultură sau zootehnie, iar cei care fac această activitate trebuie să câștige. Trebuie să ne obișnuim cu acest lucru, că munca țăranului și a fermierului trebuie plătită”, a răspuns Adrian Oros.
Ministrul a apreciat că produsele românești sunt mult mai bune decât cele din import și, ca atare, au și un preț mai mare. „Prețul îl dă piața. Deci, produsele lor, care sunt mult mai bune decât cele despre care dumneavoastră povesteați, merită să aibă prețuri mai bune, iar ei merită să aibă venituri conforme cu munca pe care o desfășoară”, a mai spus Adrian Oros.
Ministrul a opinat că autoritățile locale au un rol „foarte important” în ceea ce înseamnă promovarea și facilitarea comercializării acestor produse locale, acolo unde „mai sunt încă producători locali care se încăpățânează să facă agricultură”. De asemenea, a adăugat acesta, și de la nivel guvernamental trebuie să fie proiecte pentru a susține producătorul român.
„Dar (...) cel mai mare rol îl are cumpărătorul. Dacă toți cei care sunt cu adevărat interesați și cu adevărat îngrijorați să răsplătească munca fermierului sau a țăranului român ar căuta și ar cumpăra doar produse românești, chiar dacă uneori sunt mai scumpe, cu siguranță că aceste produse s-ar vinde mult mai bine, iar fermierul, țăranul român ar avea venituri sustenabile. Acest lucru se întâmplă în fiecare țară, educația asta a consumatorului, patriotică, să zic așa, se face în familie, se face în școală. Dacă toți o să spunem copiiilor noștri același lucru în fiecare zi, dacă în fiecare zi copilul o să audă la școală, s-ar putea ca peste câțiva ani să avem niște cumpărători responsabili și mai patrioți, care să caute produse românești, pentru că chiar dacă dăm cu un leu sau cu doi mai mult pe un produs autohton, trebuie să ne gândim și pragmatic. Toți acei bani rămân în țară și cu siguranță ni se întorc și nouă, în educație, în sănătate, în infrastructură, în pensii, în salarii. Rămân toți. Dacă cumpărăm ceva mai ieftin din altă parte, cu siguranță toți acei bani vor pleca. Deci aici trebuie să punem mâna toți – și autoritățile locale, și cele centrale, dar și noi, cumpărătorii, care uneori ne punem întrebarea de ce este așa scump. Munca țăranului trebuie răsplătită”, a subliniat Adrian Oros.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale