Adrian Sandu (ACAROM): Peste 50% dintre prizele de încărcare pentru mașini electrice, în Europa, sunt în Germania și Olanda

Adrian Sandu (ACAROM): Peste 50% dintre prizele de încărcare pentru mașini electrice, în Europa, sunt în Germania și Olanda

Telex » Știri 6 octombrie 2023  

Mai mult de 50% dintre prizele de încărcare din Europa sunt în două țări - Germania și Olanda, în timp ce, în România, dezvoltarea unei rețele reprezintă o mare provocare, a declarat, în cadrul unui eveniment de specialitate, Adrian Sandu, secretar general și membru în board-ul Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), citat de Agerpres. "Vedem o dezvoltare a infrastructurii (pentru încărcarea mașinilor electrice, n.r.). Mai mult de 50% dintre prizele de încărcare din Europa sunt în două țări - Germania și Olanda. În România avem o dezvoltare bazată atât pe programele lansate pentru primării, mai puternice din punct de vedere financiar, cât și de anumite companii care au început să implementeze în România rețele de încărcare pentru vehicule electrice. Aceasta reprezintă o mare provocare, mai ales că pe autostradă nu am văzut până acum decât două prize, pe București-Pitești, la două benzinării (…)", a afirmat Sandu.

Reprezentantul ACAROM a subliniat faptul că, la momentul actual, există "o schimbare din ce în ce mai puternică pe drumurile din Europa, pe drumurile din România, pe piața auto europeană".

"În ceea ce privește industria auto europeană și mondială, toată lumea vorbește de «Green». Avem un prag în Europa, 2035, pe care toți trebuie să-l respectăm, să fim «verzi» total, nu verde spre maro sau spre altă culoare, ci verde-verde, adică «Zero emisii» de CO2. Vedem că unele țări deja au început să accelereze tranziția aceasta către vehicule verzi și aici avem o mare concurență în Europa din partea producătorilor chinezi care vin cu vehicule și cu tehnologii de ultimă oră, au și acces la fonduri, la materiale și la resurse care să le permită acest lucru. În Europa, avem deja strategii anunțate ale constructorilor de vehicule, strategii care prevăd lansarea din ce în ce mai mult a multor modele electrificate sau full electrice până în 2030, chiar 2035. Astfel, asistăm la o tranziție cum n-am mai avut loc în industria auto de la începuturile ei și până în prezent", a spus Adrian Sandu.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.