Adrian Tănase, directorul general al BVB: „Bursa este locul unde transparenţa unei companii este preţuită în bani”

Adrian Tănase, directorul general al BVB: „Bursa este locul unde transparenţa unei companii este preţuită în bani”

Numărul 3, 30 ian. - 5 feb. 2018  »  Piața de capital

Bursa de Valori București (BVB) va continua să dezvolte o infrastructură și un mediu care să-i permită să atingă potențialul maxim astfel încât România să promoveze în rândul piețelor emergente ca o consecință a acestei dezvoltări, a declarat Adrian Tănase, noul director general al BVB. „Obiectivul principal al mandatului meu este atingerea potențialului maxim de lichiditate al bursei și acest lucru poate veni din trei direcții. Prima direcție vine din listări, adică din creșterea numărului de companii listate. Ca să avem lichiditate trebuie să avem companii listate și, de aceea, acest proces este foarte important. Fără companii noi la bursă, orice am face, ca platformă de tranzacţionare, am avea un potenţial limitat. A doua dimenisiune se referă la accesul investitorilor la piață: orice investitor, român sau străin, ar trebui să poată tranzacționa la bursa noastră. Dacă există vreun investitor care nu poate tranzacționa, atunci acest lucru limitează potențialul de tranzacționare. Trebuie să dispară orice barieră de a tranzacţiona la BVB. A treia dimensiune, foarte importantă, este reprezentată de posibilitatea de a tranzacţiona «idei de investiţii». E nevoie să avem o contraparte centrală (CCP), e nevoie de short-selling (vânzarea în lipsă), e nevoie să refacem piața de derivate. Sunt doar câteva exemple care vor contribui la dezvoltarea bursei noastre”, a declarat CEO-ul BVB.

„Promovarea la statutul de piață emergentă va fi o consecință a tuturor acestor măsuri pe care le vom lua pentru creșterea lichidității”, a susținut Adrian Tănase.

În ceea ce privește relația cu antreprenorii, bursa va continua să o dezvolte, proiectul „Made in Romania” fiind unul relevant în acest sens. „În acest moment, bursa este promovată ca o alternativă de finanțare. Noul mesaj pe care vrem să-l transmitem este că bursa este locul unde transparenţa unei companii este preţuită în bani, că este locul unde valoarea afacerilor se maximizează”, a mai spus oficialul BVB.

Proiectele de educație financiară vor continua într-un limbaj simplificat pentru a ajunge la un număr cât mai mare de oameni. „Este un aspect important ca populația să fie educată financiar și trebuie să simplificăm mesajul către investitorii de retail. Populaţia ar trebui să fie interesată de faptul că investiţia la bursă poate fi la fel de banală ca un depozit bancar dacă se respectă anumite reguli şi că banii pe care îi acumulează din activitatea de zi cu zi pot genera un câștig mai mare decât un depozit bancar”, a declarat CEO-ul BVB.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.