Adulții de peste 45 de ani, cei mai mari consumatori de online news
Numărul 39, 15-21 oct. 2019 » Analize și sinteze
Adulții de peste 45 de ani sunt cei mai mari consumatori de online news, în cadrul acestui segment fiind înregistrată o rată de accesare de 50%, arată studiul cantitativ „Digital ŽEvolution: Connected Consumer Monitor” realizat de Exact Business Solutions, citat de Agerpres. Astfel, dacă știrile online prezintă zilnic interes pentru 4 din 10 români utilizatori de internet, cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani, cifrele se modifică atunci când privim spre categoria de vârsta +45 ani, în cadrul acestui segment fiind înregistrată o rată de accesare de 50%. De interes pentru această categorie de vârstă sunt și informațiile de cultură generală, acestea fiind accesate cu o frecvență săptămânală de 6 din 10 români, utilizatori de internet.
Tot săptămânal sunt citite și articolele/materialele/sfaturile legate de sănătate și nutriție. O atenție deosebită îi este acordată acestui subiect de cei cu vârsta cuprinsă între 45-55 ani (6 din 10), în timp ce în rândul celor cu vârsta între 56-65 de ani, interesul este ceva mai scăzut, respectiv 4 din 10. „Analizând comportamentul online al celor două categorii de adulți, utilizatori de internet (45-55 ani și 56-65 ani), se disting diferențe și în ceea ce privește utilizarea internet bankingului, a aplicațiilor de food delivery ori a mediilor la care s-a apelat pentru petrecerea timpului liber”, a afirmat Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions. Astfel, internet bankingul este utilizat de 45% dintre cei aparținând primei categorii de vârstă, în timp ce a doua categorie de vârstă înregistrează o rată de utilizare de numai 29%. Tot adulții de 45-55 ani sunt cei care apelează cu preponderență la aplicațiile de food delivery - 19%, față de adulții de 56-65 ani (8%).
Studiul arată că radioul online este preferat zilnic de adulții cu vârste cuprinse între 45-55 ani - 31% față de 26% media națională și 14% în cazul adulților de 56-65 ani. La rândul lor, blogurile sunt preferate de internauții de 56-65 ani, 4 din 10 alegând să-și petreacă timpul liber citind bloguri (cifră similară mediei naționale), în timp ce adulții de 45-55 ani le accesează săptămânal în procentaj de 30%.
Informațiile sunt parte a celui de-al patrulea val al studiului „Digital ŽEvolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de Exact Business Solutions în luna mai 2019. Studiul a cuprins persoane cu vârste între 18 și 65 de ani, rezidente în mediul urban și rural și utilizatoare de internet. Eșantionul a fost de 1061 respondenți.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale