Afacerile din comerțul cu autovehicule s-au majorat în 2022 cu 6,7%; serviciile de piață au avansat cu 26,3%
Numărul 7, 22-28 feb. 2023 » Breviar statistic
Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu autovehicule și motociclete a crescut în 2022, față de 2021, ca serie brută cu 6,7%, iar volumul cifrei de afaceri din serviciile de piață prestate populației a urcat, ca serie brută, cu 26,3%, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS), citate de Agerpres. Astfel, în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2022 comparativ cu perioada similară din 2021, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu ridicata și cu amănuntul, întreținerea și repararea autovehiculelor și a motocicletelor, serie brută, a înregistrat o cifră de afaceri mai mare cu 6,7%, influențată de creșterea cifrei de afaceri la: comerțul cu autovehicule (+8,5%), comerțul cu piese și accesorii pentru autovehicule (+5,7%), comerțul cu motociclete, piese și accesorii aferente; întreținerea și repararea motocicletelor (+4,1%) și activitățile de întreținere și reparare a autovehiculelor (+1,6%).
Activitatea de servicii de piață prestate populației, serie brută, în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2022, a înregistrat o cifră de afaceri cu 26,3% mai mare comparativ cu perioada 1 ianuarie -31 decembrie 2021, influențată de creșterea cifrei de afaceri la: activitățile agențiilor turistice și tur-operatorilor (+29,9%), serviciile de coafură și alte activități de înfrumusețare (+29,6%), activitățile hotelurilor și restaurantelor (+28,9%), activitățile de spălare și curățare (uscată) a articolelor textile și a produselor din blană (+22,4%) și activitățile de jocuri de noroc și alte activități recreative (+18,3%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național