AFM anunță începerea unei noi sesiuni de finanțare pentru Programul "Casa Verde Fotovoltaice"
Telex » Știri 4 mai 2023
Persoanele fizice se pot înscrie în noua sesiune a Programului "Casa Verde Fotovoltaice" începând din data de 19 mai, prin intermediul aplicației informatice dedicate, a anunțat Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), într-un comunicat citat de Agerpres. Sesiunea de finanțare destinată persoanelor fizice se va desfășura până la 26 iunie, la miezul nopții.
De asemenea, în perioada 27 iunie, ora 10:00 - 29 iunie, ora 23:59, se vor putea înscrie în program și unitățile de cult.
"Având în vedere importanța programului din punct de vedere al politicilor de protecție a mediului și interesul major manifestat de cetățeni, Administrația Fondului pentru Mediu a depus toate eforturile pentru simplificarea accesului persoanelor fizice la program, prin elaborarea unei noi aplicații informatice. Anul acesta, persoanele fizice se vor înscrie personal în cadrul programului prin intermediul aplicației informatice, conform calendarului publicat pe site-ul instituției, fiind alocate câte trei zile lucrătoare pentru fiecare regiune, pentru a preveni un blocaj din cauza suprasolicitării aplicației informatice. Ne dorim ca programul să fie un real succes și să putem sprijini aproximativ 87.500 de gospodării în efortul lor de a-și reduce costurile cu factura la energie, pe lângă cele 55.000 de sisteme aprobate în cele două sesiuni de finanțare organizate până acum", a declarat președintele AFM, Laurențiu-Adrian Neculaescu.
Înscrierea solicitantului se face prin completarea unor câmpuri predefinite și încărcarea documentelor necesare. Acestea din urmă sunt: actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicație; certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație; certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are domiciliul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație; extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație; copia cărții funciare colective, din care să rezulte maximum două unități individuale trecute pe aceeași carte funciară care adunate să fie egale cu un întreg, în cazul imobilelor-construcții, dintre care unele părți sunt comune, iar restul sunt proprietăți individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă și câte o carte funciară individuală.
Bugetul total alocat programului "Casa Verde Fotovoltaice" este de 1,75 miliarde de lei
"Solicitantul persoană fizică se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni. În cazul în care se depun două sau mai multe cereri de finanțare pentru același imobil identificat cu număr cadastral, este considerată eligibilă prima cerere de finanțare care îndeplinește criteriile de eligibilitate. Pentru solicitantul persoană fizică, este eligibil proiectul care se implementează la adresa menționată ca domiciliu în cartea de identitate", menționează AFM.
În același timp, documentele pe care trebuie să le încarce unitățile de cult pentru a obține finanțare sunt: certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație; certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local; extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcție deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanțarea; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deservește construcția se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus față de extrasul de carte funciară aferent construcției, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deține un drept de folosință asupra imobilului teren; acesta poate fi obținut de solicitant și în format electronic.
Și în cazul unității de cult, se admite o singură înscriere în cadrul unei sesiuni, pentru un singur imobil.
Documentele încărcate la momentul înscrierii în aplicație nu vor mai putea fi modificate sau reîncărcate ulterior.
Finanțarea se acordă în cuantum de maximum 20.000 de lei, sub condiția suportării unei contribuții proprii a beneficiarului de 2.000 de lei.
Suma finanțată de AFM se scade de către instalatorul validat din valoarea totală a facturii, iar diferența până la valoarea totală a facturii se suportă de beneficiar din surse financiare proprii.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale