Card Cadou Edenred - oferă un cadou personalizat la ocazii speciale
AHK România: Opt din zece companii cu capital german au dificultăți cu lanțul de aprovizionare și cu creșterile de prețuri

AHK România: Opt din zece companii cu capital german au dificultăți cu lanțul de aprovizionare și cu creșterile de prețuri

Telex » Știri 7 septembrie 2021  

Opt din zece companii (81%) cu capital german care activează la nivel internațional, inclusiv în România, se confruntă cu probleme din cauza creșterilor de prețuri și a dificultăților din lanțul de aprovizionare, reiese din rezultatele unui sondaj realizat de AHK România - Camera de Comerț Româno-Germană, relatează Agerpres. „Companiile din industrie se confruntă, în prezent, cu o nouă provocare a pandemiei de Coronavirus. Nu doar lipsa unor produse și evoluția prețurilor în sine cauzează probleme majore, ci mai ales lipsa de predictibilitate care rezultă din acestea. Lanțurile de aprovizionare devin din ce în ce mai «neplanificabile», deoarece schimbările bruște, neplanificate în lanțurile de aprovizionare ale partenerilor de afaceri fac ca propria producție să fie din ce în ce mai lipsită de predictibilitate, cu multe schimbări de plan pe termen foarte scurt. Acest lucru duce și la creșterea costurilor”, a declarat Sebastian Metz, directorul general și membru în Consiliul Director al AHK România.

Potrivit sondajului, companiile intervievate resimt efectele blocajelor de aprovizionare și ale creșterilor de prețuri, în special în cazul oțelului și al maselor plastice (câte 48,6% fiecare), dar nici aluminiul (25,7%) și lemnul (23%) nu pot fi achiziționate în cantități suficiente sau doar la prețuri semnificativ mai mari. De asemenea, există o lipsă masivă de semiconductori în industria auto, iar companiile invocă cererea crescută (64,7%) ca fiind principalul motiv al blocajelor de materii prime.

În plus, peste jumătate dintre organizații consideră oprirea producției la furnizori ca motiv al lipsei de materii prime (58,8%), ca urmare a închiderilor legate de pandemie sau a măsurilor de igienă, a concediilor medicale și a problemelor de transport (32,4%).

În acest context, 78% dintre companii se confruntă, la ora actuală, cu prețuri de achiziție mai mari pentru produsele și serviciile lor. „Această problemă devine din ce în ce mai mult un factor limitativ pentru activitățile comerciale ale companiilor și, prin urmare, și în dezvoltarea economică ulterioară. Și, bineînțeles, are și un impact foarte direct asupra numeroaselor proiecte de investiții ale administrațiilor publice, în special în ceea ce privește investițiile în extinderea infrastructurii, de exemplu în cadrul programelor de reconstrucție și redresare la nivelul UE”, susține Sebastian Metz.

Conform cercetării, aproape două treimi din totalul companiilor chestionate (62,5%) invocă timpi de așteptare mai lungi pentru materiile prime și bunurile comandate, precum și efort de planificare mai mare (aproape 47%). Totodată, în multe cazuri, comenzile existente nu pot fi procesate (37,5%), iar dificultățile de livrare duc la scăderea vânzărilor (40,6%). Ca urmare a acestei situații, 28% dintre companii au fost nevoite să reducă sau chiar să oprească producția.

Peste 60% dintre companii se văd nevoite să transfere creșterea prețurilor către clienți, iar aceștia reacționează la noile provocări prin căutarea de furnizori noi sau suplimentari (52,6%). Aproape jumătate dintre cei chestionați (44,7%) se gândesc să crească nivelul stocurilor, acolo unde este posibil, în timp ce 21% dintre respondenți iau în considerare ajustările de personal, cum ar fi implementarea Kurzarbeit, reducerea orelor suplimentare sau reduceri de personal.

Cele mai multe dintre companiile intervievate (43%) nu se așteaptă la o îmbunătățire a situației în ceea ce privește aprovizionarea cu materii prime, produse intermediare și bunuri relevante înainte de 2022.

La nivel general, opt din zece companiile germane care operează la nivel internațional, inclusiv în România (81%), au raportat creșteri de prețuri sau dificultăți în lanțul de aprovizionare, în toate sectoarele și indiferent de mărime.

Sondajul a fost coordonat de către Uniunea Camerelor de Comerț și Industrie din Germania (DIHK), iar pe durata realizării acestuia au fost intervievate aproape 3.000 de companii din întreaga lume. Din România au participat 43 de companii.

Cercetarea a avut loc în perioada 27 iulie - 9 august 2021.

AHK România este reprezentanța oficială a economiei germane și, totodată, cea mai mare Cameră de comerț bilaterală din România. Înființată în anul 2002, AHK numără peste 550 de firme-membre și oferă companiilor o platformă importantă pentru networking, schimb de informații și experiențe.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.