AmCham România demarează proiectul-pilot Start Digital @ Clasa 4-a pentru dezvoltarea competențelor digitale
Telex » Știri 17 mai 2019
Camera de Comerţ Americană în România (AmCham România) derulează, începând de astăzi, până la 1 iunie 2019, prin intermediul a 12 companii membre, proiectul-pilot Start Digital @ Clasa 4-a, în cadrul căruia 430 de elevi din Bucureşti şi Ilfov, împreună cu învăţătorii lor, vor putea dezvolta şi testa soluţii accesibile pentru transmiterea competenţelor digitale, informează Agerpres. Potrivit unui comunicat de presă al AmCham România, pe durata proiectului vor fi organizate vizite la sediile companiilor din cadrul Start Digital @ Clasa 4-a pentru a se aduce în atenţia elevilor şi profesorilor provocările transformării digitale manifestate în lipsa unei educaţii digitale adecvate, precum bullying-ul online, răspândirea ştirilor false sau ameninţări ale siguranţei datelor personale.
„Societatea şi economia viitorului se conturează tot mai digitalizate. Este nevoie să pregătim generaţiile care vin pentru a fructifica oportunităţile pe care această transformare digitală le va aduce, iar acest lucru înseamnă să investim în educaţie, în dezvoltarea aptitudinilor digitale ale celor mici. Prin proiectul Start Digital @ Clasa 4-a atragem atenţia asupra nevoii de reformare a sistemului educaţional, prin integrarea tehnologiei în educaţie. Mai mult, vrem să stimulăm interesul elevilor pentru studii în domeniul tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor (TIC) şi în domeniile ştiinţei, tehnologiei, ingineriei şi matematicii (STIM)”, a subliniat vicepreşedintele AmCham România, Elisabeta Moraru.
Prima etapă a proiectului va fi urmată de compilarea unui necesar de cerinţe şi recomandări prin care profesorii şi experţii din mediul privat pot găsi împreună modalităţile cele mai potrivite de transmitere a competenţelor digitale tinerei generaţii de elevi.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice