MyWIZ - Business în cloud
ANAF a suplimentat documentele acceptate pentru aprobarea înregistrării de la distanță în SPV

ANAF a suplimentat documentele acceptate pentru aprobarea înregistrării de la distanță în SPV

Numărul 21-22, 2-15 iunie 2020  »  Curier legislativ

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunţat, într-un comunicat, că a suplimentat documentele acceptate pentru aprobarea înregistrării de la distanţă în Spaţiul Privat Virtual (SPV). După cum se ştie, SPV este un serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică, serviciu care permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin SPV au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu. Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV.

Persoanele fizice, care nu dețin un certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă. Acestea, pentru a se înregistra în SPV fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF.

Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor noi documente:

1. Notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult (emise începând cu data de 05.03.2018);

2. Notificare privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017);

3. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020);

4. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020);

5. Notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 09.01.2017);

6. Notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017).

ANAF precizează că rămân valabile și următoarele documente:

  1. decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013;
  2. decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii - emisă începând cu anul 2013;
  3. somație - emisă începând cu data de 01.01.2015;
  4. numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Serviciul Spaţiul Privat Virtual este uşor de accesat, direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit si disponibil 24 de ore din 24. Accesarea serviciului se realizează din pagina principală a site-ului ANAF www.anaf.ro, secţiunea „Servicii Online – Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice şi juridice Spaţiul Privat Virtual”.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.