ANAF: Autentificarea necesară la înregistrarea în SPV se realizează în mediul electronic pe baza unor documente

ANAF: Autentificarea necesară la înregistrarea în SPV se realizează în mediul electronic pe baza unor documente

Telex » Știri 13 aprilie 2020  

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) reaminteşte, într-un comunicat, că autentificarea necesară la înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) se realizează în mediul electronic pe baza unor documente. „Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV. Persoanele fizice, care nu dețin un certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă. Acestea, pentru a se înregistra în Spațiul Privat Virtual, fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF”, precizează ANAF.

Reprezentanţii ANAF menţionează că aprobarea înrolării în mediul electronic în SPV a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor documente:

  1. decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013 sau
  2. decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii - emisă începând cu anul 2013 sau
  3. somație - emisă începând cu data de 01.01.2015.
  4. numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Astfel, începând cu data de 1 aprilie 2020, pentru persoanele fizice care au primit de la ANAF o somație emisă începând cu data de 1 ianuarie 2015, aprobarea înregistrării în SPV se realizează cu ușurință în mediul electronic. În acest sens, este necesar ca la momentul completării formularului web de înregistrare, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, în câmpul „Tipul de aprobare”, persoanele fizice, care dețin o somație/o decizie de impunere/o decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii, selectează opțiunea „Verificare număr document”, iar câmpul „Număr document” să fie completat cu numărul documentului.

Serviciul Spaţiul Privat Virtual este uşor de accesat, direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit şi disponibil 24 de ore din 24.

Spațiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică. SPV permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.