ANAF ia măsuri împotriva firmelor cu case de marcat vechi
Numărul 9, 12-18 martie 2019 » Conectarea la era digitală
Direcția Generală Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF demarează, începând cu mijlocul lunii martie, ample controale la operatorii economici pentru a verifica dacă aceștia și-au schimbat vechile case de marcat cu noul model cu jurnal electronic.
Potrivit datelor oficiale oferite de Ministerul Finanțelor Publice, din totalul de aproape 800.000 de case de marcat ce trebuie înlocuite au fost schimbate mai puțin de jumătate, deși termenul oficial a fost 1 septembrie 2018 pentru firmele mari și mijlocii și 1 noiembrie 2018 pentru companiile mici.
„Din septembrie până la finalul lunii noiembrie, vânzările de case de marcat au crescut de zece ori față de perioada precedentă, în contextul termenelor de înlocuire specificate de lege. Însă din luna decembrie, interesul contribuabililor a scăzut treptat, o mare parte dintre aceștia interpretând perioada de grație acordată de ANAF ca pe o garanție împotriva amenzilor”, a spus Florin Băjan, director general Zeus Service, distribuitor unic al caselor de marcat Daisy Tech în România.
Primele autorizații pentru noile modele de case de marcat au fost emise la finalul lunii mai 2018, iar în acest moment sunt avizate toate tipurile de case de marcat, inclusiv cele dedicate activităților economice specifice, cum ar fi taximetria, marii retaileri, schimbul valutar, stații de alimentare cu carburanți.
„În România avem 4 tipuri diferite de case de marcat aprobate de ANAF și disponibile pe piață prin intermediul distribuitorului nostru local, Zeus Service. Casele de marcat sunt dotate cu o interfață foarte prietenoasă, cu multe caracteristici care salvează timpul utilizatorilor și, desigur, cu design inovativ”, spune Lyubomir Gerasimov, director general Daisy Tech.
Cu toate acestea, comercianții nu s-au grăbit să renunțe la modelele vechi de case de marcat cu rolă-jurnal, în luna februarie ritmul de atribuire a seriilor fiscale pentru noile dispozitive fiscale scăzând cu 30%, iar cel de instalare fiind mai mic cu 11% față de luna precedentă. În plus, chiar și în cazul caselor de marcat pentru care au fost achitate avansuri, solicitările de punere în funcțiune s-au diminuat, potrivit celor mai recente informații oferite de Ministerul Finanțelor Publice.
În urma controalelor ce vor fi efectuate la contribuabili, inspectorii ANAF vor stabili termene scurte de intrare în legalitate pentru cei ce nu au înlocuit încă vechile case de marcat. La 10 zile după expirarea acestuia, controlul va fi reluat, iar la constatarea neîndeplinirii prevederilor legale se vor aplica amenzi între 8.000 și 10.000 lei.
A.
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național