ANAF: Identificarea vizuală online pentru înregistrarea în SPV
Telex » Știri 13 august 2020
Ministerul Finanțelor Publice (MFP) și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) au dezvoltat și implementat o nouă facilitate a serviciului Spatiul Privat Virtual (SPV) pentru persoanele fizice: identificarea vizuală online, care este operațională din 11 august a.c. „Identificarea persoanelor fizice care doresc să se înregistreze în SPV poate fi efectuată de la distanță și prin intermediul unei sesiuni video (identificare vizuală online). Pentru identificarea vizuală online este necesar ca persoanele fizice să se programeze online prin intermediul aplicației dedicate, disponibilă pe site-ul www.anaf.ro. Programarea online trebuie efectuată în termen de zece zile de la momentul înregistrării în SPV. În situația în care persoana fizică nu poate participa la sesiunea video, aceasta se poate reprograma în intervalul celor zece zile”, se precizează într-un comunicat al ANAF.
În cazul exercitării de către persoana fizică a opțiunii privind aprobarea prin identificare vizuală online, ANAF transmite persoanei fizice o informare, pe e-mail, care cuprinde:
În timpul sesiunii de identificare vizuală online, funcționarul public poate formula întrebări cu privire la informații ce trebuie să conțină elemente cunoscute de ANAF și persoana fizică. În situația în care persoana fizică nu răspunde corect întrebărilor adresate, cererea de înregistrare în SPV se respinge.
ANAF reaminteşte că aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se poate realiza de la distanță și prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor documente acceptate de aplicație:
▪ notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult (emise începând cu data de 5 martie 2018);
▪ notificare privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 9 octombrie 2017);
▪ notificare privind îndeplinirea conditiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 și art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România și de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 7 aprilie 2020);
▪ notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 și art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România și de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 7 aprilie 2020);
▪ notificare privind nedepunerea în termen a declaraţiei de venit (emise începând cu data de 9 ianuarie 2017);
▪ notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 9 ianuarie 2017);
▪ decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013 sau
▪ decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii – emisă începând cu anul 2013 sau
▪ somație – emisă începând cu data de 1 ianuarie 2015;
▪ numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.
Împreună, sub semnul emblematic al bradului și colindelor
Târgul „Gaudeamus”, ediția 2024, o reușită reîntâlnire a cărții cu cei care o prețuiesc
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial