MyWIZ - Business în cloud
ANAF: Măsuri pentru limitarea răspândirii infecţiei cu coronavirus în unităţile fiscale

ANAF: Măsuri pentru limitarea răspândirii infecției cu coronavirus în unitățile fiscale

Telex » Știri 13 martie 2020  

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) informează că aplică o serie de măsuri în scopul asigurării securităţii şi sănătăţii personalului, precum şi pentru protecţia contribuabililor. „Subliniem că, încă de la primele informaţii cu privire la riscul de răspândire a infecţiei cu COVID-19, în fiecare unitate fiscală au fost asigurate produse igienico-sanitare, iar stocurile sunt reînnoite permanent”, precizează ANAF, într-un comunicat.

Măsurile sunt necesare în scop preventiv, precum şi pentru desfăşurarea activităţii ANAF şi a structurilor subordonate:

au fost stabilite punctele cheie şi activităţile care necesită un flux continuu, precum şi numărul de personal necesar pentru asigurarea acestora, respectiv 15% din totalul angajaţilor ANAF, de exemplu la ghişeul unic, trezorerie, registratură, asistenţă contribuabili, relaţii cu publicul etc.;

este limitat accesul în cadrul spaţiilor destinate contribuabililor, astfel încât să se evite crearea de cozi/aglomeraţie, stabilindu-se o distanţă de cel puţin 1,5 m între persoane;

sunt asigurate, pentru personalul propriu, materiale igienico-sanitare: săpun, prosoape hârtie, măşti de protecţie, mănuşi de protecţie şi dezinfectanţi pentru protecţia acestora;

în regim de urgenţă sunt asigurate servicii de dezinsecţie şi dezinfecţie a spaţiilor în care îşi desfăşoară activitatea personalul ANAF;

pentru personalul care utilizează mijloacele de transport public ora de începere este stabilită în intervale orare decalate cu o oră/o oră şi jumătate faţă de programul normal, respectiv ora 8.00, ora.9.00 şi ora 10.00, pentru perioada 12 martie – 31 martie 2020;

se realizează permanent prelucrarea informaţiilor şi a măsurilor de protecţie pentru prevenirea infectării cu COVID-19, cu toţii angajaţii;

toate şedintele, întâlnirile cu participare extinsă se realizează în sistem video conferinţă, iar delegaţiile/deplasările angajaţilor sunt suspendate în perioada următoare;

sunt stabilite activităţile şi sunt identificaţi salariaţii care îşi pot desfăşura activitatea la distanţă, respectiv 50% din totalul angajaţilor ANAF;

sunt identificaţi angajaţii care au efectuat ore suplimentare şi se acordă zilele de recuperare în vederea asigurării posibilităţii rotirii personalului;

toţi angajaţii ANAF completează o declaraţie pe proprie răspundere, cu privire la riscul de contaminare;

la intrarea în toate sediile este afişat materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanţă cu ANAF.

Reprezentanţii Agenţiei menţionează că au fost constituite, atât la nivel central, cât şi regional, structuri pentru gestionarea măsurilor destinate prevenirii răspândirii COVID-19, care vor adopta noi măsuri, în funcţie de evoluţia situaţiei.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.