MyWIZ - Business în cloud
ANAF: Modelul și conținutul formularelor și documentelor utilizate în activitatea de verificare documentară, în consultare publică

ANAF: Modelul și conținutul formularelor și documentelor utilizate în activitatea de verificare documentară, în consultare publică

Telex » Știri 8 iulie 2020  

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat pe site-ul instituţiei, pentru consultare publică, un proiectul de Ordin privind aprobarea modelului și conținutului formularelor și documentelor utilizate în activitatea de verificare documentară. Iniţiatorii precizează, în Referatul de aprobare a actului normativ, faptul că, potrivit prevederilor Titlului VI Cap. V art. 149 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în situația în care, ca urmare a verificării documentare, organul fiscal constată diferenţe faţă de creanţele fiscale, veniturile sau bunurile impozabile şi/sau informaţiile în legătură cu acestea declarate de contribuabil/plătitor, acesta înştiinţează contribuabilul/plătitorul despre constatările efectuate, solicită documentele pe care contribuabilul/plătitorul trebuie să le prezinte în vederea clarificării situaţiei fiscale. În baza acestor reglementări, dacă în termenul de 30 zile de la comunicarea înştiinţării sau dacă documentele prezentate nu sunt suficiente pentru clarificarea situaţiei fiscale, organul fiscal stabileşte diferenţele de creanţe fiscale datorate prin emiterea unei decizii de impunere sau dispune măsurile necesare respectării prevederilor legale, după caz.

În acest context, a fost elaborat noul proiect de ordin, pentru implementarea și aplicarea, într-un mod unitar, a prevederilor legale privind efectuarea acțiunii de verificare documentară.

Documentele elaborate ce vor fi utilizate în acţiunea de verificare documentară, împreună cu instrucțiunile de completare și caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare, sunt prezentate în anexele proiectului de ordin, astfel: a) Solicitare de documente/informații; b) Invitația pentru audiere; c) Dispoziția de măsuri ca urmare verificării documentare; d) Decizia de impunere privind obligațiile fiscale principale ca urmare a verificării documentare.

Formularul Solicitare de documente/informații se completează în cadrul unei acțiuni de verificare documentară, în situația în care organul fiscal constată diferenţe faţă de creanţele fiscale, veniturile sau bunurile impozabile și/sau informaţiile în legătură cu acestea declarate de contribuabil/plătitor pentru solicitarea documentelor pe care contribuabilul/plătitorul trebuie să le prezinte în vederea clarificării situaţiei fiscale.

Formularul Invitație pentru audiere se completează în situația în care urmează să fie dispuse măsuri pentru respectarea prevederilor legale sau au fost constatate diferențe de obligații fiscale suplimentare principale față de obligațiile fiscale existente în evidența organului fiscal competent să administreze contribuabilul/plătitorul, pentru îndeplinirea procedurii de audiere, în cadrul unei acțiuni de verificare documentară.

Formularul Dispoziţie de măsuri urmare verificării documentare reprezintă actul administrativ fiscal emis de organele fiscal cu atribuții de efectuare a verificării documentare, în aplicarea prevederilor legale, privind obligativitatea contribuabililor de a îndeplini măsurile stabilite.

Formularul Decizie de impunere privind obligațiile fiscale principale urmare verificării documentare reprezintă actul administrativ fiscal emis de organele fiscale competente, la finalizarea acțiunii de verificare documentară, sub rezerva verificării ulterioare, se completează în situația în care, la finalizarea verificării au fost constatate obligații fiscale suplimentare principale față de obligațiile fiscale existente în evidența organului fiscal competent să administreze contribuabilul/plătitorul.

„Potrivit prevederilor din conținutul acestui proiect de act normativ, verificarea documentară va fi efectuată de structurile cu atribuții de inspecție fiscală, de structurile cu atribuții de control antifraudă și de structurile cu atribuții de verificare a situației fiscale personale”, precizează reprezentanţii ANAF.

Proiectul de Ordin,i Referatul de aprobare şi Anexele pot fi consultate pe site-ul ANAF, la rubrica Transparenţă decizională.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.