MyWIZ - Business în cloud
ANAF propune documentele care pot fi solicitate de organele fiscale în vederea verificării modului de îndeplinire a condițiilor pentru atribuirea numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale

ANAF propune documentele care pot fi solicitate de organele fiscale în vederea verificării modului de îndeplinire a condițiilor pentru atribuirea numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale

Telex » Știri 23 iunie 2023  

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat pe site-ul instituției, pentru consultare,  un proiect de Ordin privind documentele care pot fi solicitate conform art. 61 alin. (5) din HG nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligația agenților economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. ANAF menționează, în Referatul de aprobare care însoțește proiectul de act normativ, că, potrivit prevederilor art. 1 alin. (1) din OUG nr.28/19991,”operatorii economici care încasează, integral sau parțial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum și a prestărilor de servicii efectuate direct către populație sunt obligați să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale”. Pentru atribuirea numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale, utilizatorii depun o cerere împreună cu documentele prevăzute la art. 61 alin. (3) din HG nr. 479/20032. Totodată, avându-se în vedere dispozițiile art. 61 alin. (5) din HG nr.479/2003, modificată prin HG nr. 355/2023, organul fiscal poate solicita utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale și alte documente necesare verificării modului de îndeplinire a condițiilor pentru atribuirea numărului unic de identificare a aparatelor de marcat.

În scopul derulării în bune condiții a activității atât la nivelul administrației fiscale, cât și al operatorilor economici implicați, precum și ca urmare a analizei aspectelor rezultate din practica aplicării dispozițiilor normative care reglementează obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, conform noilor prevederi ale art. 61 alin. (5) din HG nr. 479/2003, se vor stabili documentele care pot fi solicitate de organele fiscale, în completarea documentelor prevăzute la art. 61 alin. (3) din HG nr. 479/2003.

În acest context, prin noul proiect de act normativ, se propune stabilirea documentelor care pot fi solicitate suplimentar de către organele fiscale, în vederea verificării modului de îndeplinire a condițiilor pentru atribuirea numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.