MyWIZ - Business în cloud
ANAF supune consultării publice trei documente strategice:  Strategia pentru perioada 2021-2024; Strategia de digitalizare (2021 – 2025); Planul de comunicare (2021)

ANAF supune consultării publice trei documente strategice:  Strategia pentru perioada 2021-2024; Strategia de digitalizare (2021 – 2025); Planul de comunicare (2021)

Telex » Știri 17 martie 2021  

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat pe site-ul instituției, la secţiunea Transparență decizională, trei dintre strategiile care vor fi implementate pe parcursul următorilor ani, respectiv: Strategia ANAF pentru perioada 2021-2024; Strategia de digitalizare (2021 – 2025); Planul de comunicare (2021).

Strategia ANAF (2021 – 2024) vizează două aspecte majore pentru activitatea organizației: digitalizarea instituției și îmbunătățirea serviciilor puse la dispoziția cetățeanului. Totodată, prin acest document programatic ANAF continuă să mențină obiectivele și liniile de acțiune legate de prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, să modernizeze cultura organizațională, să crească eficiența și transparentizarea rezultatelor instituționale. „Pe termen mediu și lung, se are în vedere transformarea ANAF într-o instituție inovativă și capabilă să răspundă provocărilor mediului extern. În acest sens, în următorii patru ani ne propunem să acționăm pe trei direcții majore de acțiune, respectiv continuarea parteneriatului cu contribuabilii, mediul academic și mediul de afaceri, adoptarea de soluții digitale integrate și, nu în ultimul rând, prevenirea și combaterea evaziunii fiscale”, a menţionat preşedintele Agenţiei, Mirela Călugăreanu.

Strategia de digitalizare a ANAF (2021 – 2025). Se intenţionează transformarea ANAF într-o organizație digitală în scopul creșterii eficienței în colectare și facilitării interacțiunii dintre administrația fiscală și contribuabili. Potrivit documentului, transformarea digitală a administraţiei fiscale se va face prin: utilizarea digitalizării ca abordare inteligentă pentru domeniile funcționale ale administrației fiscale (optimizarea aplicațiilor informatice existente; creșterea gradului de automatizare a funcțiilor operaționale ale ANAF; asigurarea pe scară largă a interoperabilității cu partenerii instituționali; implementarea de servicii electronice prin utilizarea noilor tehnologii); consolidarea capacității administrative necesare procesului de transformare digitală (dezvoltarea platformei de e-learning; implementarea de programe de formare profesională personalizate; crearea unui centru de excelență); asigurarea cadrului tehnologic necesar tranziției către o administrație fiscală digitală (creșterea numărului de echipamente IT utilizate la nivelul administrației, corelat cu procesele automatizate; dezvoltarea capacității infrastructurii suport necesare susținerii dezvoltării tehnologice continue).

Planul de comunicare (2021). Potrivit documentului, comunicarea externă se va concentra pe informarea constantă și accesibilă a publicului țință cu privire la serviciile și rezultatele ANAF, creșterea gradului de încredere în instituţie și, implicit, a gradului de conformare voluntară, creșterea gradului de utilizare a serviciilor de la distanță de către contribuabili, în procesul de migrare a acestora în mediul online. Comunicarea internă va urmări să sprijine mecanismul de coordonare a activităților de informare, să mențină un grad ridicat de conformare a angajaților la mesajele privind măsurile de sănătate publică, să popularizeze în rândul angajaților cursurile de formare profesională desfășurate online. Acțiunile în vederea îndeplinirii obiectivelor concrete ale Planului de comunicare pentru următoarele 18 luni includ: reconfigurarea portalului www.anaf.ro - mai atractiv, mai prietenos cu utilizatorii; promovarea Formularului de contact; promovarea Serviciului Spațiul Privat Virtual; promovarea serviciului Programare online; promovarea digitalizării ANAF (SAFT, e-facturare, conectarea caselor de marcat etc.); combaterea evaziunii fiscale; creșterea gradului de conformare; promovarea Calendarului fiscal; promovarea desfășurării online a audiențelor; transmiterea unor mesaje de mulțumire pentru contribuabilii care au făcut eforturi în această perioadă și și-au achitat obligațiile fiscale.

Toate părțile interesate pot propune sau transmite observații cu privire la strategiile elaborate de ANAF, la adresa de email presa@anaf.ro.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.