MyWIZ - Business în cloud

ANAF supune dezbaterii publice documentele utilizate în activitatea de verificare a contribuabililor de către structurile de informații fiscale

Telex » Știri 27 septembrie 2017  

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) precizează, într-un comunicat, că structurile de informaţii fiscale au, conform Regulamentului de Organizare şi Funcţionare şi a procedurilor operaţionale în vigoare, atribuţii de verificare a contribuabililor prin acţiuni de constatare la faţa locului şi prin solicitarea de informaţii şi înscrisuri de la aceştia şi de la terţi. Acestea funcţionează la nivelul administraţiilor finanţelor publice judeţene şi de sector, al administraţiilor fiscale pentru contribuabili mijlocii şi al Direcţiei generale regionale a municipiului Bucureşti.

„O parte importantă din activitatea departamentelor de informaţii fiscale o reprezintă transmiterea de solicitări de verificare a contribuabililor către alte structuri din ANAF. Natura solicitărilor de verificare necesită soluţionarea cu prioritate a acestora, motiv pentru care se consideră că acordarea de competenţe structurilor de informaţii fiscale de verificare a contribuabililor în scopul îndeplinirii atribuţiilor proprii va contribui la desfăşurarea în bune condiţii a activităţii. În acest scop, a fost elaborat un proiect de ordin privind modelul şi conţinutul formularelor utilizate în activitatea de verificare a contribuabililor de către structurile de informaţii fiscale, prin care sunt reglementate documentele ce trebuie întocmite pentru constatarea la faţa locului, solicitarea de informaţii şi înscrisuri de la contribuabilul verificat şi de la terţi şi solicitarea prezenţei contribuabilului la sediul organului fiscal”, se subliniază în comunicat.

În plus – mai relevă reprezentanţii ANAF – Legea nr.207/2016 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, reglementează, la articolul 336, faptele considerate contravenţii şi sancţiunile aplicabile acestora, în cazul încălcării de către contribuabil a prevederilor art.58 alin.1 (care stabileşte obligaţia contribuabilului de a furniza organului fiscal informaţiile necesare pentru stabilirea stării de fapt fiscale), art.64 (care stabileşte obligaţia contribuabilului de a pune înscrisuri la dispoziţia organului fiscal) şi art.65 alin.3 (care stabileşte obligaţia contribuabilului de a permite accesul persoanelor împuternicite de organul fiscal cu efectuarea unei constatări la faţa locului).

În scopul constatării şi sancţionării, de către structurile de informaţii fiscale, în îndeplinirea atribuţiilor de verificare a contribuabililor cu care sunt împuterniciţi, a contravenţiilor menţionate, a fost elaborat un proiect de ordin pentru aprobarea formularului tipizat „Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor” utilizat de personalul din activitatea de informaţii fiscale, împuternicit de către ANAF.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.