MyWIZ, secretul contabililor de succes
ANAF va modifica reglementările privind mijloacele electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și procedura de comunicare a acestora

ANAF va modifica reglementările privind mijloacele electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și procedura de comunicare a acestora

Telex » Știri 29 aprilie 2022  

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat în transparență decizională un proiect de Ordin privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și a procedurii de comunicare a acestora. Inițiatorii menționează, în Referatul de aprobare a actului normativ că, prin OG nr.11/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru modificarea unor termene, au fost aduse o serie de modificări și completări la Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală. Astfel, prin OG nr.11/2022 au fost modificate prevederile art.47, alin.(16) din Codul de procedură fiscală, potrivit cărora, în cazul actelor administrative fiscale emise de către organul fiscal central, mijloacele electronice de transmitere la distanță, procedura de comunicare a actelor administrative fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanță, precum și condițiile în care aceasta se realizează se aprobă prin ordin al președintelui ANAF, cu avizul Autorității pentru Digitalizarea României. Actele administrative fiscale emise de organul fiscal central care se transmit obligatoriu prin asemenea mijloace se stabilesc prin ordin al președintelui ANAF.

Prin OMFP nr.1665/2020, cu modificările și completările ulterioare, au fost stabilite mijloacele electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și a procedurii de comunicare a acestora. Avându-se în vedere faptul că, începând cu data de 1 martie 2022, au intrat în vigoare prevederile legale menționate, se impune emiterea unui nou act normativ care să fie aprobat de către ANAF, în vederea stabilirii mijloacelor electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și a procedurii de comunicare a acestora.

În acest context, ANAF a elaborat noul proiect de Ordin, pentru reglementarea cadrului legal în ceea ce privește procedura de comunicare a actelor de executare către instituțiile de credit prin încărcarea acestora în spațiul privat de pe portalul ANAF, conform noilor prevederi legale. De asemenea, în plus față de forma aprobată prin OMFP nr.1665/2020, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul căreia nu se regăseau toate modelele de formulare utilizate în schimbul de informații dintre ANAF, instituțiile de credit și organele fiscale, s-a considerat necesar ca prin acest proiect de act normativ să se reglementeze și următoarele formulare: Adresă privind comunicarea motivelor pentru care nu au fost înregistrate măsurile dispuse prin documentele comunicate de ANAF; Adresă privind comunicarea sumelor pe care le poate plăti instituția de credit; Ordonanțare de plată.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.