Analiză: Aproape 20 de hoteluri noi ar urma să fie livrate pe piața HoReCa din România, până în 2023
Numărul 20, 25-31 mai 2022 » Roza vânturilor
Aproape 20 de noi hoteluri ar putea fi livrate pe piața din România până în anul 2023, dintre care aproximativ 50% în București, conform anunțurilor oficiale ale operatorilor din domeniu, citate de o companie specializată pe segmentul de amenajări interioare complete și soluții de mobilier, relatează Agerpres. Analiza realizată de Chairry Design & Furniture arată că investiția medie în amenajarea unui hotel sau restaurant nou în România este cuprinsă între 600 și 1.000 de euro/mp, iar la nivelul restaurantelor și cafenelelor, aceasta poate porni de la 400 euro/mp. Potrivit specialiștilor, sumele includ conceptul de amenajare, design, fit-out și mobilier, fără aspecte care țin de construcție sau renovare.
Experții susțin că piața hotelieră a fost puternic afectată de pandemie în ultimii doi ani și se așteaptă să-și revină în totalitate până în 2024, în acest sens fiind preconizată livarea a aproape 20 de noi hoteluri în România, până în anul 2023. Dintre acestea, circa 50% sunt situate în Capitală.
Datele disponibile la nivel european arată o tendință de creștere accelerată a călătoriilor în anul 2022. Astfel, turiștii intenționează să cheltuiască cu 39% mai mult pe călătorii în acest an decât în 2019, iar o parte dintre turiștii europeni vor alege Bucureștiul și marile orașe ale României.
„Inflația care afectează și segmentul HoReCa de la începutul acestui an va aduce schimbări importante, care se vor vedea în elementele de design. Trendul de «dark kitchen» va câștiga teren în domeniul restaurantelor, prin optimizarea spațiilor de preparare a produselor și creșterea importanței spaților de servire, pentru a acomoda un flux mai mare de clienți”, se menționează în analiza citată.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice