MyWIZ - Business în cloud
Analiză: Aproape 400.000 de mașini second hand din import au fost înmatriculate în România, în 2021

Analiză: Aproape 400.000 de mașini second hand din import au fost înmatriculate în România, în 2021

Telex » Știri 7 ianuarie 2022  

Piața mașinilor second hand din import a crescut, anul trecut, în România, cu 3,73% față de 2020, până la 395.759 de unități înmatriculate, în condițiile în care pe segmentul mașinilor noi s-a consemnat o scădere de 4,56%, de la an la an, reiese dintr-o analiză realizată de o platformă online de anunțuri auto, cittă de Agerpres. Astfel, în cazul autovehiculelor noi, în 2021, cea mai bună lună a fost august, cu peste 16.000 de unități lansate în circulație, în timp ce luna cea mai slabă a fost ianuarie, când abia s-a trecut de 6.000 de mașini.

De asemenea, o evoluție interesantă s-a înregistrat în intervalul martie - august, când a existat o creștere de peste 10-15% a vânzărilor de mașini noi în România.

Ulterior, din septembrie și până în noiembrie, piața a scăzut față de 2020, „mai ales din cauza crizei semiconductorilor, care a făcut ca unele modele auto să fie livrate cu întârzieri mai mari de 6 luni”, notează Autovit.ro. În cele din urmă, însă, anul 2021 s-a încheiat cu un total de 121.208 de mașini noi înscrise în circulație, nivel apropiat de cel consemnat în 2020, respectiv 127.000 de unități noi.

Pe segmentul mașinilor second-hand din import, analiza de specialitate arată un salt de la 381.495 de unități, în 2020, la 395.759 de unități, în 2021.

„Variația între luna cu cele mai mari volume și cea cu cele mai mici este mult mai redusă decât la mașini noi. Minimul a fost atins în decembrie, cu puțin peste 27.000 de mașini, iar maximul a fost în martie, când au fost înmatriculate în România peste 36.000 de mașini second-hand din import. Anul 2021 s-a încheiat cu aproximativ 400.000 de unități, ceea ce reprezintă o creștere de 3,74% față de 2020, când totalul a fost de 381.495 de mașini. Dar și aici, cifrele din 2020 au însemnat o scădere de 14% față de 2019. Cu acest total de aproximativ 400.000 de unități, piața mașinilor SH crește după 3 ani consecutivi de declin. Recordul pentru mașinile second-hand din import s-a înregistrat în 2017, când au fost înmatriculate în România 518.000 de unități”, se menționează în raport.

În ceea ce privește piața reînmatriculărilor (tranzacții cu mașini SH pe plan intern), anul 2021 a fost cel mai bun din istorie în țara noastră, cu un total de 655.804 de unități, în creștere cu aproape 20% în comparație cu anul anterior.

„Luna martie, cu 63.998 de mașini reînmatriculate, a fost luna cu cele mai multe mașini înmatriculate din istoria României, această valoarea nefiind depășită niciodată, nici de mașinile noi, nici de cele rulate din import. Chiar și cea mai slabă lună din acest an a înregistrat cifre foarte mari: peste 50.000 de mașini, în luna noiembrie. Anul 2021 s-a încheiat cu un total record pentru mașinile second-hand de pe plan intern: peste 655.000 de mașini. Această creștere a fost generată, în special, de criza de pe piața de mașini noi. Cumpărătorii din țară, care nu au acceptat termenele mari de livrare, au preferat să facă achiziții masive de pe piața de mașini rulate. 2021 este al doilea an în care piața auto a reînmatriculărilor depășește 600.000 de unități, primul fiind 2019. În total, volumul de mașini din 2021 este cât cel combinat din trei ani consecutivi: 2013, 2014 și 2015”, potrivit platformei online.

Specialiștii estimează că piața mașinilor noi va crește pe măsură ce se va rezolva criza semiconductorilor, însă „nu sunt șanse mari ca piața să revină la nivelul de 160.000 de mașini noi, care a fost atins în anul dinaintea pandemiei”.

„2022 va fi un nou an record pentru mașinile electrice, iar asta se va întâmpla datorită primelor consistente din Programul Rabla Plus (de peste 9.000 de euro), dar și datorită primului model electric autohton - Dacia Spring - la care livrările au început în octombrie, astfel că 2022 va fi primul an complet de vânzări. 2021 a fost anul în care mai mulți producători auto de volum - Ford, Opel, Peugeot - au anunțat că în jurul anului 2030 vor vinde doar mașini full-electrice în Europa. La nivelul UE, anul 2022 va fi unul record pentru mașinile 100% electrice, cu un total de aproximativ 800.000. Și va crește numărul de mașini electrice și pe piața second-hand”, sunt de părere experții.

Pe de altă parte, piața de mașini second-hand nu ar avea motive să scadă în 2022, în condițiile în care nu sunt preconizate creșteri de taxe pentru înmatriculare sau posesie în primele luni ale anului.

„Spre piața SH s-ar putea îndrepta și o parte dintre cei care ar fi vrut să-și ia mașini noi, dar au fost descurajați de timpii mari de așteptare sau de prețurile prea mari. Va continua tendința declanșată de pandemie, astfel că o parte dintre oamenii care se tem să nu se infecteze cu COVID-19 atunci când folosesc transportul în comun, vor alege să-și ia pentru prima oară mașină”, consideră autorii analizei.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.