Analiză: Cheltuielile făcute de consumatori cu cardul pentru bunuri, servicii și experiențe sportive au crescut cu 37% în 2022
Numărul 4, 1-7 feb. 2023 » Roza vânturilor
Cheltuielile făcute de consumatori cu cardul pentru bunuri, servicii și experiențe sportive au crescut cu 37% în 2022, comparativ cu anul anterior, sportul rămânând în centrul societății din întreaga regiune, potrivit analizei Mastercard Economics Institute, citată de Agerpres. Sondajul, realizat în rândul a peste 11.000 de europeni și publicat pentru al doilea an consecutiv, arată că, în 2022, mai multe persoane au participat la evenimente sportive live, în creștere cu 12%, și au făcut exerciții fizice în mod regulat, cu 10% mai mult față de 2021.
Totodată, entuziasmul pentru sport s-a tradus printr-o creștere semnificativă a cheltuielilor de consum în acest sector.
"În ultimele 12 luni, amprenta digitală a sportului a continuat să crească, peste șase din zece europeni (61%) declarând că tehnologia a fost un factor important în modul în care s-au bucurat de evenimentele, echipele și concurenții lor favoriți", susțin autorii analizei.
Primele cinci moduri în care europenii au folosit tehnologia pentru a se bucura de sport în 2022 au fost: pentru a urmări evenimentele de la distanță pe rețelele sociale, pentru a urmări mai multe meciuri în același timp, pentru a trăi un eveniment sportiv prin intermediul VR (realitatea virtuală, n.r.), pentru a urmări competiții de eSports prin intermediul platformelor de streaming și pentru a asculta podcasturi sportive.
Importanța tehnologiei în sport pare să crească și mai mult în 2023. Mai mult de jumătate (56%) dintre fani consideră că tehnologia deține cheia unui viitor mai incluziv și mai profitabil pentru sport - cu VR-ul gata să joace un rol cheie în acest pas următor.
Peste un sfert dintre fanii europeni ai sportului au experimentat deja sportul prin intermediul VR, iar jumătate dintre respondenți speră să facă acest lucru în anul următor. VR-ul pare, de asemenea, că va constitui o parte esențială din stadionul viitorului, 21% dintre fani sperând să experimenteze o tehnologie imersivă care să redea ce simte un sportiv în ziua meciului.
În timp ce tehnologia oferă divertisment la domiciliu și în mișcare, magia sportului live continuă să atragă fanii înapoi pe stadioanele de pe întregul continent.
Peste jumătate (54%) dintre europeni au participat la evenimente live în 2022 - o creștere de 12% față de 2021 - fotbalul, baschetul, tenisul, voleiul și ciclismul fiind cele mai populare atracții sportive.
Revenirea pe stadioane și în locații a avut un impact pozitiv semnificativ asupra satisfacției fanilor, șase din zece spunând că experiența lor de a participa la evenimente în 2022 a fost mai bună decât în 2021.
Pe lângă divertismentul sportiv, pasiunea europenilor pentru exerciții fizice și jocuri continuă să fie din ce în ce mai puternică.
Peste jumătate (54%) dintre europeni au făcut mai multe exerciții fizice în 2022 decât în 2021 - o creștere de 10% față de aceeași măsurătoare de anul trecut - drumețiile, înotul, alergarea, fotbalul și ridicarea greutăților fiind cele mai populare activități fizice. Jocurile video au prosperat și anul trecut, 52% dintre europeni utilizând un controler în ultimele 12 luni.
Anul 2022 a marcat, de asemenea, o revenire în masă în sălile de sport și în centrele de agrement. Peste patru din zece persoane (43%) au fost mai dispuse să plătească un abonament pentru a face exerciții fizice, în detrimentul antrenamentelor de acasă sau al alergărilor din parc. Acest lucru înseamnă că numărul persoanelor care preferă să se antreneze în medii cu acces liber a scăzut cu 21% față de datele din 2021.
Europenii au continuat să investească în condiția lor fizică, vânzările de articole sportive, precum crosele de golf, mingile de tenis și bicicletele, crescând cu 15% în 2022 față de 2021, potrivit Mastercard Economics Institute.
"În ultimele 12 luni, pasiunea europenilor pentru sport a luat amploare, iar fanii s-au întors pe stadioane și în sălile de sport pentru a se bucura de hobby-ul lor preferat în termenii lor. În egală măsură, influența tehnologiei în divertismentul sportiv continuă să crească, iar potențialul captivant al tehnologiilor emergente, precum VR, este acum susținut de entuziasmul puternic al consumatorilor de a le încerca", a declarat Jeannette Liendo, senior vice president Marketing and Communications, Mastercard Europe.
În cele din urmă, pasiunea europenilor pentru sport pare să încurajeze mai mult călătoriile în 2023. O treime dintre oameni intenționează să călătorească în străinătate pentru a urmări un eveniment sportiv live în acest an.
Cercetarea Mastercard Sport Economy Index 2023 a fost realizată de Ketchum Research & Analytics pentru Mastercard. Un total de 11.081 de persoane, cu vârsta de peste 18 ani, au fost chestionate în Austria, Bulgaria, Franța, Germania, Italia, Polonia, Slovenia, Spania, Suedia, Elveția și Marea Britanie.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice