Analiza financiară a unui retailer din România
Numărul 42, 26 oct. - 1 nov. 2022 » Expertiza și auditul afacerilor
Rezumat: Având în vedere că țara noastră are o economie dinamică, de piață, în care, dincolo de factorii calitate și preț, a devenit extrem de important factorul diversitate, activitatea de retail a cunoscut o dezvoltare exponențială. Întrucât există numeroși retaileri străini pe piața românească și mai puțini autohtoni, am ales să ne oprim la unul național, din sfera activității de bricolaj, cu o evoluție aparte de la înființare până în prezent. Este printre puținele companii din domeniu care au înregistrat o creștere echilibrată și proporțională a tuturor indicatorilor economico-financiari. Suplimentar activității financiar-contabile, cu caracter repetitiv și obligatoriu, deciziile pertinente și adecvate sunt de o importanță covârșitoare pentru un management performant. În acest sens, se impune utilizarea analizei financiare de la nivelul companiei. Axată pe o serie de metode și tehnici, analiza financiară identifică punctele forte și pe cele nevralgice ale gestiunii patrimoniului, astfel încât aspectele pozitive să poată fi perpetuate, iar cele negative, ameliorate în vederea îndeplinirii obiectivului de maximizare a rezultatelor. Prezentul articol își propune o analiză dinamică a Dedeman SRL pe un orizont temporal de 10 ani, respectiv 2012-2021, în condiții de normalitate, de pandemie și postpandemice. Dacă înainte de pandemie compania era foarte înfloritoare, pe perioada pandemiei s-a dovedit extrem de rezilientă, manifestând ulterior un reviriment rapid și susținut.
Clasificare JEL: G32, M41, L81
Articolul complet este disponibil în numărul 8/2021 al CECCAR Business Review.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice