MyWIZ - Business în cloud
Analiză GfK: Indicatorul Climatului de Consum, în scădere în România în martie 2020

Analiză GfK: Indicatorul Climatului de Consum, în scădere în România în martie 2020

Telex » Știri 15 aprilie 2020  

Indicatorul Încrederii Consumatorului a avut o evoluţie descrescătoare, în martie 2020, atât în România cât şi în Uniunea Europeană, în contextul economic marcat de impactul epidemiei de Covid-19, arată o analiză realizată de GfK, citată de Agerpres. „Pe parcursul anului 2019, încrederea consumatorilor în economia românească a înregistrat o creştere importantă până în luna decembrie 2019, când indicatorul Încrederii Consumatorului a atins valori peste media europeană (-4,6 în România şi -7 media în Uniunea Europeană). În martie 2020, contextul economic marcat de impactul Covid-19 determină o evoluţie descrescătoare atât în România, unde Indicatorul Încrederii Consumatorului ajunge la -11,1, cât şi în Uniunea Europeană unde ajunge la valoarea de -10,4”, se spune în comunicat.

Potrivit studiului, indicatorul privind încrederea consumatorilor români este determinat de previziuni pesimiste la majoritatea capitolelor, mai ales în ceea ce priveşte viitorul economiei, unde doar 14,8% cred într-o evoluţie pozitivă, şi rata şomajului, unde 11,5% dintre români spun că aceasta va scădea în anul 2020.

De asemenea, românii sunt pesimişti atunci când vine vorba despre aşteptările privind situaţia propriilor finanţe. În martie 2020, 24,1% dintre români considerau că vor avea o îmbunătaţire financiară în 2020, în timp ce în decembrie 2019, 27,9% considerau că vor avea o îmbunătăţire financiară a propriei gospodării în 2020.

Conform analizei, consumatorii sunt reticenţi şi când vine vorba despre intenţia de economisire în viitor. În decembrie 2019, 35,4% dintre români îşi exprimau intenţia de economisire în viitor, iar în martie 2020 31,8% consideră că este un moment bun să economisească.

În martie 2020 cei mai mulţi români (43%) au declarat că îşi vor micşora bugetul pentru achiziţii precum mobilă, maşină de spălat etc., 35% dintre români că îşi vor menţine constant bugetul pentru astfel de achiziţii şi doar 16,5% dintre conaţionalii noştri şi-au exprimat intenţia de a investi mai mult decât până acum.

Rezultatele provin din Raportul GfK PULSE Covid-19, care include date din două cercetări GfK: Omnibus, studiu realizat prin metodologia CATI, pe 1020 respondenţi, reprezentantiv naţional şi Auditarea POS a pieţei de Bunuri de Folosinţă Îndelungată.

Piaţa românească de bunuri de folosinţă îndelungată a înregistrat pe parcursul anului 2019 o creştere de aproape 3,7% comparativ cu 2018, conform auditului GfK POS.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.