MyWIZ - Business în cloud
Analiză: Interesul consumatorilor pentru vehiculele electrice scade din cauza preocupărilor legate de încărcare și preț

Analiză: Interesul consumatorilor pentru vehiculele electrice scade din cauza preocupărilor legate de încărcare și preț

Numărul 6, 14-20 feb. 2024  »  Analize și sinteze

Încetinirea adoptării vehiculelor electrice pe baterii este un fapt recunoscut, atât de companiile auto tradiționale, cât și de investitori, deoarece consumatorii se plâng de prețurile ridicate și de numărul insuficient de stații de încărcare, arată o analiză în domeniu, citată de Agerpres. "După ce acțiunile Tesla au scăzut cu peste 20% în ultima lună din cauza îngrijorărilor legate de profitabilitate, companiile tradiționale din domeniul auto reduc unele investiții în producția de mașini electrice, așteptând ca cererea să crească din nou", susține analistul eToro, Bogdan Maioreanu.

Conform sursei citate, în România, vânzările de autovehicule electrice au crescut cu 32,1% în 2023, iar cele de mașini hibride cu aproape 30%. Există însă o categorie în care EV și cele hibride au reprezentat aproape 80% din totalul înmatriculărilor în 2023 - cea a autobuzelor. Din cele 600 înmatriculate, 474 au aparținut categoriilor menționate.

În general, piața auto din UE a încheiat anul 2023 cu o expansiune solidă de 13,9% față de 2022, ajungând la un volum de 10,5 milioane de unități pe întregul an. Toate piețele din UE au crescut în ultimul an, cu excepția Ungariei (-3,4%).

Creșteri de două cifre au fost înregistrate pe majoritatea piețelor, inclusiv pe trei dintre cele mai mari: Italia (+18,9%), Spania (+16,7%) și Franța (+16,1%). România a avut o creștere robustă de 11,8%, potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. "Luna decembrie a anului trecut a venit însă cu o surpriză negativă pe piața vehiculelor electrice. Vânzările de noi mașini electrice cu baterii au scăzut pentru prima dată din aprilie 2020, coborând cu 16,9%, la 160.700 de unități. În ciuda acestui fapt, volumul global pentru întregul an 2023 a depășit 1,5 milioane de unități, reflectând o creștere substanțială de 37% față de 2022", susține autorul analizei.

Potrivit cercetării, mașinile pe benzină dețin 35,3% din piață, iar cota de piață a mașinilor electrice cu baterii a ajuns la 14,6% în 2023, depășind mașinile Diesel (13,6%).

În SUA, se estimează că în 2023 au fost vândute peste 1,2 milioane de automobile electrice. Dintre acestea, peste 55% au fost Tesla, următoarele mărci după cota de piață fiind Ford (6,1%), Hyundai (4,8%) și Rivian (4,2%).

"În ciuda acestor cifre, adoptarea vehiculelor electrice pe baterii nu este încă la nivelul așteptărilor companiilor și investitorilor, iar producătorii încep să recunoască acest lucru. Adoptarea de către publicul larg a automobilelor electrice se produce într-un ritm mai lent decât se aștepta industria, deoarece majoritatea clienților nu sunt dispuși să plătească un preț semnificativ mai mare pentru ele. După ce a raportat pierderi de 47.000 de dolari la fiecare vânzare, Ford amână anumite investiții de capital în producția de vehicule electrice până când acestea vor fi justificate de cerere și de perspectiva unor randamente acceptabile", mai arată Maioreanu.

Președintele Toyota, Akio Toyoda, este cunoscut ca un sceptic în ceea ce privește adoptarea integrală a vehiculelor electrice pe baterii. Acesta consideră că doar 30% dintre mașini vor fi electrice, compania investind în continuare în acestea, dar și în mașini alimentate cu hidrogen. "Inamicul este CO2", a declarat Toyoda, care a propus o "abordare cu mai multe opțiuni" care nu se bazează pe un singur tip de vehicul. "Clienții, nu reglementările sau politica" ar trebui să dicteze decizia asupra direcției de urmat, a spus el, potrivit Fortune.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.