MyWIZ - Business în cloud
Analiză: Magazinele online au înregistrat un trafic în scădere de până la 25%, în perioada 24 februarie - 7 martie

Analiză: Magazinele online au înregistrat un trafic în scădere de până la 25%, în perioada 24 februarie - 7 martie

Telex » Știri 28 martie 2022  

Traficul magazinelor online a scăzut între 15% și 25%, în intervalul 24 februarie - 7 martie, față de o perioadă normală, semn că românii sunt mult mai rezervați în achiziții și că au renunțat la cumpărăturile de impuls, reiese dintr-o analiză realizată de o agenție de marketing digital, citată de Agerpres. Conform datelor centralizate de Gun Media, declanșarea evenimentelor din Ucraina a generat scăderi pe toate nișele, iar procentele diferă pe diferite segmente, fluctuează și în funcție de maturitatea brandului, însă trendul de scădere a fost clar.

„La izbucnirea războiului chiar aveam campanii mari de vânzare online în plină desfășurare. Am menținut campaniile, dar mult mai rezervați în mesaje, atenți la reacția comunității și cu ochii ațintiți pe felul în care performau bugetele. A părut că se repetă istoria pentru cumpărăturile online. Acum, la o lună de la izbucnirea războiului în Ucraina, suntem în proces de revenire la normalitate”, a explicat Robert Trandafir, co-fondator Gun Media.

Analiza de specialitate arată, totodată, că, în perioadă de referință, au fost înregistrate creșteri ale interacțiunii și fluxului de subiecte din social media pe subiecte de război, au scăzut volumele de căutare în Google, website-urile au înregistrat trafic mai puțin, iar achizițiile online au scăzut cu până la 15% față de o perioadă normală. Totodată, atât rata de conversie, cât și veniturile au scăzut.

„Scăderea achizițiilor online de la finalul lunii februarie ne-a făcut să realizăm încă o dată că piața reacționează la orice fel de evenimente externe și că este foarte important să ne adaptăm campaniile la context. Până atunci, începutul de an fusese unul promițător pentru majoritatea magazinelor online din portofoliul Gun Media, agenție de performance în marketingul online. Vedeam o creștere medie a numărului de achiziții de aproximativ 25% vs. 2021, unele magazine ajungând și până la 55% creștere a tranzacțiilor online. Această evoluție a depins de nișă, de maturitatea brandului, de consecvența în comunicare și bugetele investite”, susține specialistul în eCommerce.

Totuși, premisele sunt optimiste și arată o creștere, pe ansamblu, a pieței de comerț electronic din România, în acest an.

„La final de martie putem vedea o creștere medie a achizițiilor față de aceeași perioadă a anului trecut de aproximativ 20%. La final de trimestru I, premisele acestui an sunt sunt optimiste. În mod normal piața de e-commerce va continua creșterea în 2022”, a menționat Robert Trandafir.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.