MyWIZ, secretul contabililor de succes
Analiză: Numărul mașinilor electrice cumpărate în România a depășit 10.000 de unități, în 2022

Analiză: Numărul mașinilor electrice cumpărate în România a depășit 10.000 de unități, în 2022

Numărul 1, 11-17 ian. 2023  »  Roza vânturilor

Numărul mașinilor electrice achiziționate în România a trecut pragul de 10.000 de unități, în 2022, iar înmatriculările de mașini noi au crescut cu 7%, de la an la an, reiese dintr-o analiză de piață realizată de o platformă auto online, citată de Agerpres. Astfel, conform datelor centralizate de Autovit.ro, pe piața mașinilor noi, volumul înmatriculărilor din România a ajuns, la finele anului trecut, la 129.328 de unități și numai în prima jumătate din 2022 acest segment a avut cea mai mare creștere a înmatriculărilor la nivelul Uniunii Europene (UE), cu 58.712 de exemplare intrate pe piața locală, cu 23% mai multe față de aceeași perioadă a anului anterior.

Comparativ cu perioada pre-pandemică, piața auto a mașinilor noi a scăzut cu 20% față de 2019 (minus aproape 33.000 de unități).

În 2022, Dacia Logan a fost cea mai vândută mașină, următoarele din Top 5 fiind Duster, Sandero, Spring și Ford Puma.

În ceea ce privește mașinile electrice, analiza Autovit.ro arată că vânzările din 2022 au fost de trei ori mai mari, iar modelul Dacia Spring a avut peste 50% din această piață. Astfel, per ansamblu, anul precedent se încheie cu peste 10.000 de mașini electrice vândute.

Piața mașinilor second-hand din import reprezintă segmentul cu cea mai mare scădere de pe piața auto, de 18%, până la 325.062 de unități, comparativ cu cele 395.759 de mașini aduse în țară în 2021.

La capitolul reînmatriculări, în România s-au înregistrat 622.583 de astfel de operațiuni, în scădere cu 5% față de datele din 2021, dar la același nivel înregistrat în 2019. Specialiștii din domeniu apreciază că tranzacțiile interne cu mașini second-hand au crescut în 2021 pe fondul întârzierilor de pe piața mașinilor noi și al stocurilor reduse de mașini rulate din import, înregistrând în acest fel o creștere de 14%, față de anul 2020.

Cât privește valoarea mașinilor puse la vânzare, în cursul anului 2022, pe platforma online de anunțuri auto aceasta a depășit patru miliarde de euro, în creștere cu 13% față de 2021.

În aceeași perioadă analizată, principalul tip de combustibil al mașinilor puse la vânzare a rămas dieselul, dar în scădere cu trei procente în comparație cu anul precedent. Totodată, numărul mașinilor pe benzină prezente pe platformă s-a majorat cu două procente, iar mașinile electrice și hibrid rămân constante ca ofertă.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.