Analiză: Peste un sfert dintre angajați și-ar schimba locul de muncă pentru bonusuri mai consistente
Numărul 23, 14-20 iun. 2023 » Analize și sinteze
Peste un sfert dintre angajații români (28%) și-ar schimba actualul loc de muncă cu un altul care oferă un salariu atractiv și beneficii extra-salariale competitive, însă aproape jumătate (48%) nu ar accepta un salariu mai mic pentru un post cu impact social mai mare, relevă un sondaj de specialitate, citat de Agerpres. În acest sens, sondajul realizat de Undelucram și Sodexo Benefits and Rewards Services arată că 77% dintre cei chestionați se gândesc și la impactul pe care îl au din rolurile lor în societate, iar 43% consideră că implicarea în societate este echivalentă cu impactul direct al muncii pe care o fac.
Totodată, 7% dintre angajați subliniază că ar vrea să devină antreprenori, iar aproximativ 24% au ales actualul loc de muncă datorită pachetului salarial, 17% au fost motivați de perspectivele de promovare și dezvoltare profesională, 16% au apreciat flexibilitatea programului și tot 16% posibilitatea de a lucra online.
De asemenea, 11% dintre respondenți și-au ales locul de muncă pentru domeniul în care activează compania, iar același procentaj pentru impactul pe care îl are jobul actual. În plus, aproape 10% dintre angajați și-au ales locul de muncă în funcție de brandul companiei, în timp ce 8% în raport de manageri și de colegi.
Potrivit sursei citate, circa 28% dintre respondenți și-ar schimba actualul loc de muncă dacă ar primi o ofertă care poate include beneficii extra-salariale (card de masă, vouchere cadou/de vacanță sau asigurări). În același timp, 22% dintre salariați ar face acest lucru pentru oportunități mai bune de promovare sau dezvoltare profesională, iar aproximativ 13% și-ar schimba locul de muncă pentru unul care oferă mai multă flexibilitate sau unul care are însemnătate pentru ei și un impact benefic asupra societății.
O pondere mai mică, de 7%, dintre angajați ar vrea un alt loc de muncă din cauza volumului foarte mare de muncă și pentru a nu mai lucra peste program, iar 6% și-ar dori să aibă un alt manager.
Pachetul salarial este principalul aspect care îi determină pe 19% dintre angajații români să rămână la un loc de muncă, în timp ce 18% sunt motivați de faptul că au un loc de muncă stabil. Pe de altă parte, 17% rămân la același loc de muncă datorită echipei cu care lucrează, iar 16% apreciază faptul că au un echilibru între carieră și timpul liber. În jur de 11% dintre angajați rămân la actualul loc de muncă pentru recunoașterea pe care o primesc din partea echipei, 9% pentru impactul pe care munca lor îl are în societate, 8% pentru perspectivele de dezvoltare profesională și tot 8% pentru proiectele în care sunt implicați.
Pentru 43% din totalul celor chestionați, implicarea în societate înseamnă să simtă că munca lor are un impact pozitiv în comunitatea din care fac parte. Pe acest principiu, 23% dintre angajați simt că se implică în societate atunci când donează bani sau alte produse către persoane sau asociații, în timp ce 13% susțin că aduc o contribuție în momentul în care fac voluntariat.
Dacă ar fi să aleagă strict între pachetul salarial și impactul muncii lor în societate, 18% dintre cei intervievați ar alege un loc de muncă în funcție de impactul avut. Pe de altă parte, aproape jumătate (48%) dintre angajați nu ar accepta un salariu mai mic pentru un loc de muncă cu impact social mai mare.
La sondajul realizat în luna mai a acestui an, au participat 2.186 de respondenți, care sunt angajați în domenii precum: IT, retail, financiar-bancar, Business Process Outsourcing & servicii, telecomunicații, producție bunuri de consum, servicii de sănătate, producție industrială, HoRe-Ca, producție-transport hidrocarburi/energie, servicii științifice/tehnice, construcții/imobiliare, media & cultură.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistic pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice